2022. március 31., csütörtök

Mogyoróvajas torta

A mogyoróvaj rendkívül megosztó dolog, valaki rajong érte, míg mások nem szeretik. Én a rajongók táborát erősítem. Almaszeletekkel szoktam fogyasztani vagy csak magába kanalazgatom. Sütibe is tökéletes alapanyag. Nemrég tejszínes pudingot habosítottam ki mogyoróvajjal és a piskóta tetejére került. Isteni torta született! :) 




Mogyoróvajas torta

Hozzávalók:

Kakaós piskótához:

3 tojás

6 dkg liszt

6 evőkanál víz

4 dkg eritrit/cukor

2 evőkanál kakaó

2 evőkanál olaj


Mogyoróvajas krémhez:

2 tasak tejszínes pudingpor

5 dl tej

édesítő

100 g mogyoróvaj

Elkészítés:

A tojásokat kettéválasztjuk. A tojások sárgáját az eritrittel/cukorral habosra keverjük, a fehérjét pedig egy másik tálban kemény habbá verjük. A tojássárgájás részhez hozzáadjuk a vizet és az olajat. A kakaót és a lisztet összekeverjük, majd hozzáadjuk a tojásos részhez. A masszához óvatos mozdulatokkal beleforgatjuk a tojáshabot. A kakaós piskótamasszát kivajazott, kilisztezett tortaformába simítjuk. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

A pudingporhoz hozzáadjuk az édesítőt és a tejjel együtt sűrű pudingot főzünk. A meleg pudinghoz hozzákeverjük a mogyoróvajat, majd robotgéppel kihabosítjuk. A mogyoróvajas krémet a kihűlt kakaós piskótára halmozzuk, majd hűtőbe tesszük egy kis időre.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, tetszetős a tortád, finom lehetett. Én még nem ettem mogyoróvajat, így nem tudom hogy szeretném vagy sem 😄😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Kóstold meg! Az amerikaiak imádják, lehet, hogy te is, csak még nem tudsz róla. 😊

      Törlés
  2. Biztos vagyok benne, hogy nagyon finom a tortád! Én éppen rajongója nem vagyok a mogyorókrémnek, de ehetőnek találom, főleg sütikben! :-)

    VálaszTörlés
  3. Remekül hangzik, jól kifundáltad!

    VálaszTörlés