2022. november 10., csütörtök

Citromos chiamagos ricottakocka

Amikor felfedeztem a chia magot, akkor egy ideig csak puding formájában készítettem. Aztán később tortát, pitét, kekszet is készítettem ezzel az értékes magocskával. Most egy könnyed citromos ricottakocka receptjét teszem közzé. Remek fitt süti!  :)


Citromos chiamagos ricottakocka

Hozzávalók:

A tésztához: (kicsi kerámiaformához)

40 g teljes kiőrlésű liszt

40 g zabpehelyliszt

1 evőkanál folyékony édesítő

pici só

fél kiskanál sütőpor

35 g vaj


A krémhez:

250 g ricotta

2 tojás

édesítő ízlés szerint

1 evőkanál chia mag

3 csepp citromolaj


Elkészítés:

A teljes kiőrlésű búzalisztet, a zabpehelylisztet, a sót és a sütőport összekeverjük egy tálban. Ezután hozzáadjuk a vajat és elmorzsoljuk a lisztes keverékkel. Hozzáadjuk a folyékony édesítőt és összeállítjuk a tésztát.

A tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk és beleigazítjuk egy kisebb kerámiaformába. 

A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk.

A ricottához hozzáadjuk a tojássárgákat, az édesítőt, a citromolajat, majd simára keverjük az egészet. Ebbe óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjéből vert habot. Ezután a chia magot is beleszórjuk.

A citromos chiamagos ricottakrémet ráöntjük a tésztára és elsimítjuk. A süteményt 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 percig, tűpróbáig sütjük. 


7 megjegyzés:

  1. Nálam még várólistás ez a magocska, te megint remekeltél vele! :-)

    VálaszTörlés
  2. Egy időben én is készítettem chiapudingot, aztán elmaradt. Másra nem használtam- de ez (is) egy nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) A pudingon kívül érdemes édességekbe is használni.

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki. Túróval is működne, ugye?

    VálaszTörlés