2020. december 22., kedd

Diétás mézeskalácsok

A karácsonynak elmaradhatatlan eleme a mézeskalács, ami általában fehérlisztes, eléggé tömény és sok szénhidrátot tartalmaz. A vonalaimra figyelve idén diétás mézeskalácsot készítettem méz nélkül. Ezek a mézesek külcsínben egy fűszeres zabkekszere hasonlítanak, de finomak és a karácsonyi ízvilágot tökéletesen hozzák. Az egyik adventi hétvégén sütöttem ezeket, de már csak pár darab van belőlük az üvegben, remélem karácsonykor rágcsálhatok még belőlük. 😀 🎄


Diétás mézeskalácsok

Hozzávalók:

80 g zabliszt

80 g darált mandula (vagy mandulaliszt)

80 g kókuszreszelék

30 g eritrit

csipet szódabikarbóna

2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

40 g olaj

2 tojás

 

Elkészítés:

A zablisztet, a darált mandulát, a kókuszreszeléket, az eritritet, a szódabikarbónát és a mézeskalács fűszerkeveréket összekeverjük. Az olajat és a tojást hozzáadjuk és jól összegyúrjuk az egészet. Lisztezett nyújtódeszkán kinyújtjuk  a tésztát és különféle formákat szaggatunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, és 180 fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt megsütjük őket.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, és ezek bűntudat nélkül fogyaszthatók! 😁

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igen, bűntudat nélkül ehetők! 😁

      Törlés
  2. Kár, hogy nem láttam előbb. Áldott ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyi tennivalóm volt, hogy nem tudtam hamarabb megosztani a receptet. Én is áldott ünnepet kívánok sok szeretettel! 🎄

      Törlés