2020. május 7., csütörtök

Sajtos-bazsalikomos túrótallérok

Régebben készítettem egy finom túrótallért, itt található a receptje. Ahhoz nagyon hasonlít ez a recept. Ezek a fehérjedús falatok nagyon kevés szénhidrátot tartalmaznak, teljesen alakbarát. Nyerő recept azoknak, akik diétáznak, cukorbetegek vagy csak odafigyelnek a szénhidrátbevitelükre.  Ebből nekem 27 darab tallér született.



Sajtos-bazsalikomos túrótallérok
Hozzávalók:
A tésztához:
500 g túró
2 egész tojás
3 evőkanál zabpehely
1 kiskanál tönkölykorpa
1 evőkanál útifűmaghéj
1 kiskanál só
1 evőkanál bazsalikom

A tetejére:
reszelt trappista sajt

Elkészítés:
A túrót áttörjük, majd hozzákeverjük a sót, a két tojást, a zabpelyhet, a tönkölykorpát, az útifűmaghéjat és a bazsalikomot.  Az egészet összekeverjük, majd fél órát pihentetjük.
A masszából kis golyókat formálunk, sütőpapíros tepsire rakjuk őket és egy evőkanál hátlapjával ellapítjuk.  A tallérok tetejét reszelt trappista sajttal megszórjuk, majd előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütjük.


7 megjegyzés:

  1. Tetszik, finom lehet. :)
    Az útifűmaghéjról kérdeznék, mert még soha nem használtam. Elhagyható vagy helyettesíthető bármivel, vagy mindenképp szükséges? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Okki! Az útifűmaghéj kiváló elemi rost, amely fel tudja szívni a nedvességet, képes saját tömegének többszörösét magába szívni, ezáltal szilárdabb lesz a massza. Használatával csökkenthető az étel szénhidráttartalma. Helyettesíthető zabpehellyel vagy liszttel.

      Törlés
    2. Köszönöm válaszod! ☺

      Törlés
  2. Nagyon helyes tallérok! Útifűmaghéjat még én sem használtam, de a bazsalikom a kedvenc fűszerem, úgyhogy nagyon finom lehet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Én nagyon megszerettem az útifűmaghéjat. Liszt helyett használom, mivel felszívja a nedvességet, így csökken az étel szénhidráttartalma. Nagyon jó sűrítő, zselésítő. Próbáld ki! Sok helyen elérhető már.

      Törlés
  3. Az én tetszésemet is elnyerte a recept! Gondolom, liszttel ugyanúgy működik, akár teljes kiőrlésűvel. Vagy zabpehelyliszttel. Így vagy úgy, egyszer elkészítem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Persze, liszttel, zabpehellyel vagy zabpehelyliszttel is működik. A lényeg, hogy a túró nedvességét valami felszívja.

      Törlés