2017. október 30., hétfő

Zabfalatok

Az október 23-ai háromnapos hosszú hétvégét a barátaimmal Ausztriában töltöttem, azon belül is Bécs és környékén jártunk. Erre a szuper kiruccanásra egy finom zabkekszet készítettem, ami hasonlít a bolti zabfalatra, csak sokkal finomabb. Ez az egészséges keksz nálunk már bevált, korábban aszalt vörösáfonyával sütöttem, csak akkor nem tudtam lefotózni és közzétenni. Igazából olyan ízesítést adhatunk neki, amilyet szeretnék vagy ami éppen otthon van. Én most aszalt sárgabarackot és mazsolát tettem bele. Nagy sikere volt a barátok körében is, mindenki szívesen ropogtatta a semmeringi vonatozás közben. :)

Zabfalatok
Hozzávalók:
30 dkg aprószemű zabpehely
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
20 dkg vaj
10 dkg cukor
1 teáskanál sütőpor
1 tojás
5 dkg aszalvány (nálam most aszalt sárgabarack és mazsola)

Elkészítés:
A teljes kiőrlésű tönkölylisztet összekeverjük a zabpehellyel, a cukorral, az apróra darabolt mazsolával, az aszalt sárgabarackkal és a sütőporral majd belemorzsoljuk a vajat. A tojást hozzáadva, tésztát gyúrunk. 
A tésztát lisztezett deszkán átgyúrjuk, 4-5 mm vastagságúra kinyújtjuk, és kb. 5 cm átmérőjű korongokat szaggatunk belőle. 
A kekszeket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük. (nálam 15 perc volt)

3 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki, tényleg jobban, mint a boltiak :-) Jó lehetett elropogtatni a kekszeket olyan szép helyen, amerre jártatok :-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg csodás, én feltétlenül kiprobalom.

    VálaszTörlés
  3. Volt szerencsém megkóstolni és tanúsíthatom, hogy nagyon finom!

    VálaszTörlés