2017. október 11., szerda

Fűszeres sütőtökös püspökkenyér

Két dolog miatt imádom az őszt. Az egyik, a természet gyönyörűsége, ilyenkor a fák  a sárga és a vörös mindenféle árnyalatában pompáznak, a másik a sütőtök, amely az ősz legnagyobb adománya. Már korábbi bejegyzéseimben is mondtam, hogy imádom a sütőtököt, épp ezért egy sütőtökös receptet hoztam Nektek, egy egyszerű kevert sütit. Nagyon egészséges lett, teljes kiőrlésű liszttel és csökkentett mennyiségű cukorral készítettem. Így is finom, szaftos és kellemesen fűszeres süteményt kaptam. Próbáljátok ki, nem tart sokáig az elkészítése. Sütésre fel!
A tésztába ízesítőként csokoládédarabkák vagy mazsola is tehető.


Fűszeres sütőtökös püspökkenyér
Hozzávalók:
250 g liszt (nálam teljes kiőrlésű tönkölyliszt)
1 tasak sütőpor
1 teáskanál fahéj
1/4 teáskanál szerecsendió
1/4 teáskanál szegfűszeg
pici só
2 tojás
150 g cukor (nálam kevesebb; 50 g cukor 50 g eritrit)
150 g sütőtökpüré
50 ml olaj

Elkészítés:

Egy tálban felverjük a tojásokat a cukorral és az etritrittel. Ezután hozzáadjuk a sütőtökpürét, az olajat és jól összekeverjük.  Egy másik tálba kimérjük a lisztet, összekeverjük a sóval, a fűszerekkel és a sütőporral. Ezután a fűszeres-sütőporos lisztet összekeverjük a sütőtökös résszel, majd a masszát sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába öntjük. A sütit 175 C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. (Én 60 percig sütöttem. Végezzünk tűpróbát! )




1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, és szép könnyű, laza a tésztája, olyan ennivaló :-)

    VálaszTörlés