2014. augusztus 16., szombat

Egy klasszikus új formában: Rákóczi-túrótorta

A Rákóczi-túros egy igazi klasszikus süti, de egyre kevesebb cukrászdában találkozhatunk vele. Ezt a mennyei sütit otthon is bármikor elkészíthetjük, a fáradozást pedig megéri, mert isteni és nem túl bonyolult.  Alul egy egyszerű omlós tészta, rajta túrókrém, amit éppenhogy megsült, puha tojásfehérjehab és finom, savanykás baracklekvár rácsoz. Ezt a klasszikus sütit  már többször is megsütöttem, amit most tortaformában készítettem el. A tortát Farkas Vilmos receptje alapján készítettem, de néhány helyen módosításokat hajtottam végre a recepten.  Most a módosított változatot közlöm. A recept eredeti forrását itt találjátok: http://receptek.tv/index.php?oldal=49&uid=4&n=771
Nekem nem volt mandulalisztem és a tojáshabba is kevesebb cukrot tettem.
A végeredmény ilyen lett!


Én így készítettem:
Rákóczi túrótorta
 A tortaformát sütőpapírral kibéleljük.
  1. Először elkészítjük a piskótát.
A piskótához:
3 tojás sárgája
3 tojás fehérje
40 g cukor
40 g liszt
A tojásokat kettéválasztjuk. A sárgáját a cukorral robotgép segítségével habosra keverjük. A tojásfehérjét nem túl kemény habbá verjük. Ezután a cukros tojássárgás masszába beleforgatjuk a tojásfehérjét, majd utána óvatosan a lisztet is. A masszát terítsük szét a tortaformában és 8-10 perc alatt süssük készre.
  1. Második lépésként elkészítjük a linzert.
A linzerhez:
40 g porcukor
120 g liszt
80 g hideg vaj
1 késhegynyi szalalkáli
1 tojás sárgája

A porcukrot, lisztet és a szalalkálit elmorzsoljuk hideg vajjal, majd gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tojássárgájával. Ha összeállt a tészta pihentessük fél órát hűtőben.
  1. Elkészítjük a túrótölteléket
Hozzávalók a túrótöltelékhez:
500 g túró
100 g cukor
100 g aszalt mazsola
60 g búzadara
4 db tojás sárgája
1 db citrom reszelt héja és leve
1 db vaníliarúd kikapart belseje

Az összetevőket alaposan keverjük össze.
  1. A torta összeállítása
A linzerlapot vékonyan megkenjük forró sárgabaracklekvárral, majd szétterítjük rajta a túrót és letakarjuk a piskótalappal, amit szintén megkenhetünk forró lekvárral.
  1. Tojáshab
Hozzávalók:
6 tojásfehérje
200 g cukor
Hat tojás fehérjéből a cukorral kemény habot verünk és a torta tetejére terítjük. 170 C fokos előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük. Baracklekvárral díszítjük. (Elfogyott a lekvárom, így a díszítés nálam elmaradt.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése