2014. augusztus 14., csütörtök

Meggyes joghurttorta


Egy ideje már nézegetem a különböző gasztroblogokat, úgy érzem most jött el az idő, hogy én is létrehozzam a sajátomat. Nagyon szeretek sütni, alkotni, új recepteket létrehozni. Ezen a felületen másokkal megoszthatom azokat a recepteket, amelyeket kipróbáltam, ezenkívül  a blogírással magam számára is megkönnyítem  a receptek tárolását, visszakeresését. Igyekszem majd minél gyakrabban jelentkezni és sok finomsággal szolgálni. :)
Ezen az augusztusi délutánon a kedvenc  meggyes joghurttortám receptjét írom le elsőként. Ez egy nagyon könnyed, krémes torta. Friss meggyel az igazi. Imádom! :)


Meggyes joghurttorta (26 cm-es formához)

Hozzávalók:
Piskótához:
4 db tojás
4 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
Joghurtos krémhez:
200 ml habtejszín
3 kis doboz joghurt
2 csomag vaníliás cukor
6 dkg porcukor
1 csomag zselatin (25 g)
25 dkg meggy
Díszítéshez:
meggy
1 csomag piros tortazselé
Elkészítés:
  1. A tojásokat szétválasztjuk. A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral. Egy másik tálban a 4 tojásfehérjéből kemény habot verünk.  A habot óvatosan a tojássárgákhoz vegyítjük, és beleszitáljuk a lisztet. 
  2. A tésztát sütőpapírral borított vagy vajjal kikent, lisztezett tortaformába (26 cm) öntjük, simára egyengetjük, és mérsékelten előmelegített sütőben (légkeverés 165 °C, alsó-felső sütés 175) 20 perc alatt  megsütjük. A piskótát a formában kihűtjük, majd kiborítva a papírt lehúzzuk róla, és visszahelyezzük a formába.
  3. A meggyet kimagozzuk és annyit félreteszünk belőle, amivel a tetejét kirakjuk. A nagyon hideg habtejszínhez hozzáadjuk a porcukrot, a vaníliás cukrot, és kemény habbá verjük.  A zselatint addig melegítjük, míg felolvad, és a joghurtokhoz adjuk. Ezután a joghurtot a tejszínnel lazán összekeverjük, majd a kimagozott meggyet a krémbe forgatjuk. A joghurtos krémet könnyedén rásimítjuk a piskótára, és 30 percre hűtőbe tesszük, míg megdermed.
  4. Miután kivettük a tortát a hűtőből a tetejét meggyel kirakjuk, illetve ráöntjük a zselét, amit a csomagon lévő leírás szerint készítünk el. Körülbelül 1-2 órán át hűtjük, ezalatt a torta megszilárdul, és a formát leszedve szeletelhető, tálalható.

4 megjegyzés:

  1. Gyakran használok tejfölt a krémekhez, szeretem a savanykás íze miatt. Joghurttal nem próbálkoztam, de ez a süti nagyon kedvemre való :) Jó blogozást!

    VálaszTörlés
  2. Én nem rég fedeztem fel, ha a vaníliás pudingba tejfölt teszek, akkor isteni krémet kapok. Nekem az egyik kedvencem a joghurttorta. Próbáld ki! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vanilin, ez jó választás volt!:)
    A folytatás is legyen legalább ilyen jó:)
    Sok sikert a blogoláshoz és a süteményekhez!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Roza! Köszönöm a kedves szavaidat. :)

    VálaszTörlés