2022. április 15., péntek

Mandulás répatorta túrókrémmel - Áldott húsvétot!

Húsvétra egy egészséges, pihe-puha, pillekönnyű répatortát készítettem darált mandulával. Több szeletet is ehetünk belőle, mivel diétás. Nincs benne cukor, a tetején lévő túrókrém is igen lightos.

   Ezzel az egészséges répatortával kívánok mindenkinek áldott húsvétot! 🐇





Mandulás répatorta túrókrémmel

Hozzávalók:

A tésztához:

50 g zabpehelyliszt

50 g búzaliszt

50 g darált mandula

csipet só

1 répa reszelve (kb. 90 g)

5 evőkanál olaj

2 evőkanál folyékony édesítő

1 dl víz

1 teáskanál sütőpor

1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

1 tojás


A túrókrémhez:

450 g túró

150 g joghurt

édesítő ízlés szerint


Dekoráció:

egész mandula


Elkészítés:

A sárgarépát lereszeljük.  Egy nagy tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat: a zabpehelylisztet, a búzalisztet, a darált mandulát, a sót, a sütőport és a mézeskalács fűszerkeveréket. 

A tojást habosra keverjük az édesítővel, hozzáadjuk a vizet és az olajat. Ezután hozzáadjuk a száraz hozzávalókat, összekeverjük, végül a masszába a répát is beleforgatjuk.

A tésztát kivajazott, kilisztezett tortaformába öntjük. 180 fokon kb. 30-35 percig sütjük. Ha elkészült, hagyjuk kihűlni.

Elkészítjük a krémet. A túrót összekeverjük a joghurttal és az édesítővel. A túrókrémet botmixerrel krémesítjük. A túrókrémet a kihűlt répatorta tetejére kenjük. Egész mandulaszemekkel díszítjük.




7 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, méltó a húsvéthoz!
    Áldott húsvétot kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon hasznos recept. Én is sütöttem répatortát, de a gyerekek kedvéért cukros és fehér lisztes. Viszont ez a recept jó lenne a férjemnek. Köszönöm s áldott ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Próbáld ki, biztos, hogy a gyerekeknek is ízleni fog. 😊

      Törlés
  3. Répatorta túróval, ez nekem új kombináció, szívesen kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajánlom! 😊 Jó kombináció, én répás túrókrémet is szoktam készíteni, persze az sós. Kenyérre szoktam kenni.

      Törlés