2022. február 20., vasárnap

Kávés-mandulás kocka

Az olaszoknál nagyon menő alapanyag a ricotta. Nincs karakteres íze, édes sütikhez kiválóan illik. Ezt én is nemrég fedeztem fel, mostanában kísérletezgetek vele. A kávérajongóknak nagyon ajánlom ezt a kávés ricottakrémes sütit.  A recept egyszerű, saját kreálmány.  :)



Kávés-mandulás kocka

Hozzávalók:

A tésztához:

5 dkg darált mandula

7,5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt

1 teáskanál sütőpor

csipet só

6 dkg eritrit

1 dl tej

1 tojás


A kávés ricottakrémhez:

25 dkg ricotta

6 dkg eritrit (por)

3-4 evőkanál kávé


A tetejére:

mandulahasábok


Elkészítés:

A tésztához a lisztet elkeverjük a darált mandulával, a liszttel, a csipet sóval és a sütőporral. Az eritritet a tojással kihabosítjuk, majd a tejet is hozzáadjuk. Ezután a mandulás lisztkeveréket is belekeverjük. A tésztát egy kisebb kivajazott kerámiaformába vagy tepsibe simítjuk, majd 170 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. 

A krémhez a ricottát elkeverjük az eritrittel és a kávéval. A kihűlt mandulás tésztára rákenjük egyenletesen a krémet és megszórjuk mandulahasábokkal. 



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, és biztos fincsi is, bár én nem szeretem a kávét, de aki igen, annak szuper édesség.
    Ricottából egy-kétszer én is sütöttem már, és az ára is kedvezőbb, mint a mascarpone... 😊

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Igen a ricotta olcsóbb, mint a mascarpone és kalória szempontjából is jobb.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, imádom a kávés sütiket és a ricottát is.

    VálaszTörlés