2021. február 13., szombat

Sajtos-krumplis pogácsa

Életem első krumplis pogácsáját láthatják az olvasóim. A maradék krumplipüré felhasználására találtam ki, hogy pogácsába teszem. A recept forrását nem tudom, régebben firkáltam le valahonnan egy cetlire. Nem réteges, de elégedett voltam a végeredménnyel.


Sajtos-krumplis pogácsa

Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg liszt

25 dkg krumplipüré

10-15 dkg vaj (attól függően, hogy milyen krémes a püré)

1 tojás

3 dkg élesztő

1 kiskanál só

1 kiskanál cukor

0,3 dl tej (az élesztő felfuttatásához)

A tetejére:

1 tojássárgája

reszelt sajt

Elkészítés:

Az élesztőt kis cukorral a tejben felfuttatjuk. Közben a lisztet a vajjal elmorzsoljuk, hozzáadjuk a krumplipürét, a tojást, a sót, végül a felfuttatott élesztőt. Mindent jól összedolgozzuk , amíg egy laza tésztát nem kapunk. Ezután lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát, majd pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a pogácsákat. A tetejüket lekenjük tojássárgájával és mindegyikre reszelt sajtot szórunk. 

A pogácsákat fél óráig magukra hagyjuk, hogy keljenek. 

Ha megkeltek, előmelegített sütőben pirosra sütjük őket.



2 megjegyzés:

  1. Szép mosolygós pogácsaid lettek, és biztos nagyon finomak is. Nem is gondoltam volna, hogy még nem sütöttél ilyet 😀.
    Én szoktam sima krumplisat is, de krumplis-túrósat és krumplis-töpörtyűset is. Lehet variálni az ízekkel, egyik jobb mint a másik 😁.

    VálaszTörlés
  2. Szép, kívánatosak lettek a pogácsáid! :)

    VálaszTörlés