2020. április 8., szerda

Fahéjas kalács

Ritkán sütök kelt tésztát. Ennek oka egyrészt, hogy az elkészítése kissé időigényes másrészt csak frissen szeretem ezt a tésztafajtát. A járványidőszakban nekivágtam és készítettem egy fahéjas kalácsot. A végeredmény egy kívül-belül szép, és finom kalács lett. A húsvéti asztalra is ideális. 



Fahéjas kalács
Hozzávalók:
A kelt tésztához:
30 dkg liszt
2 dkg élesztő
1 csipet só
3 evőkanál cukor
1,5 dl tej
5 dkg vaj
2 tojás sárgája
1 tasak vaníliás cukor
1,5 teáskanál fahéj

Kenéshez:
1 kisebb tojás

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk a tejben egy kanál cukorral. A lisztet egy tálba szitáljuk hozzáadjuk a maradék cukrot, a vaníliás cukrot a sót és a fahéjat. Ezeket elkeverjük, majd hozzáadjuk a két tojássárgáját, az olvasztott vajat, a felfuttatott élesztőt és összegyúrjuk. Alaposan kidagasztjuk a tésztát. Letakarva meleg helyen 1 órát kelesztjük. 
A megkelt tésztát lisztezett felületen  átgyúrjuk, majd 3 részre vágjuk és 3 gombócot formálunk belőle. Mindegyikből 35-40 cm hosszú rudat sodrunk, ezt követően pedig a tésztarudakat lazán összefonjuk. A kész kalácsot sütőpapírral bélelt püspökkenyérformába rakjuk és letakarva újabb 1 órát kelesztjük. 
A tojást villával kissé felverjük, majd szilikonos ecsettel megkenjük vele a kalácsot.
Előmelegített sütőbe tesszük és nagyjából 25-30 perc alatt aranyszínűre sütjük.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a kalácsod, kívül-belül! Én is úgy vagyok a kelt tésztákkal, mint Te, frissen a legjobbak 😊

    VálaszTörlés
  2. Csinos lett a kalács. Ha lefagyasztod a felesleget, miután kihűlt, felolvasztva majdnem olyan, mint frissen.

    VálaszTörlés