2018. június 30., szombat

Gyümölcsös kupola


Velem gyakran előfordul, hogy első ránézésre beleszeretek egy receptbe, második ránézésre meg el is készítem. Így történt most ezzel a gyümölcsös kupolával, amit Neánál láttam meg. Én a kekszet kihagytam, a cukrot eritritre cseréltem, így diétás édesség lett a végeredmény. Tényleg szuper nyári desszert, mert sütni sem kell, és kedvünkre variálhatjuk benne a gyümölcsöket. Nálam málna, meggy és áfonya került bele.



Gyümölcsös kupola
Hozzávalók:
25 dkg tejföl
25 dkg joghurt
5 evőkanál eritrit
20 g zselatin
gyümölcs vegyesen (nálam: meggy, málna, áfonya)

Díszítéshez:
néhány szem friss gyümölcs 

Elkészítés:
Egy kerek aljú, közepes tálat kibélelünk átlátszó fóliával.
A gyümölcsöket megmossuk, a meggyet kimagozzuk. 
A zselatinra annyi vizet öntünk, hogy ellepje, majd lassú tűzön meglangyosítjuk. 
Egy edénybe összekeverjük a tejfölt és a joghurtot, hozzákeverjük a erititet/cukrot, majd  a langyos zselatint.  Óvatosan hozzáforgatjuk a gyümölcsöket, majd az egészet a fóliával bélelt tálba öntjük, elsimítjuk. Hűtőbe tesszük kb 2-3 óra dermedni. 
A hűtési idő letelte után tálra borítjuk, lehúzzuk róla a fóliát, friss gyümölcsökkel díszítjük.  


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehet a sok gyümölccsel :-) Már Neánál is megcsodáltam, ahogy most nálad is! Jól eshet a nyári melegben, szívesen megkóstolnám :-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki ez a finomság! Pont ezekre a fülledt, meleg napokra való! :-)

    VálaszTörlés