2018. június 25., hétfő

Egreses morzsasüti avagy crumble

Két hónapja vettem szufléformákat, ám kipróbálásuk csak a napokban történt meg. Morzsasütit vagy más néven crumble-t készítettem benne. Azt imádom ebben az angol sütiben, hogy nagyon gyümölcsös és kevés munkával jár az elkészítése. Alulra kerül a gyümölcs, rá pedig a a morzsaréteg.  Bogyós gyümölcsökkel a legjobb, én most egrest használtam, mert nagyon szeretem a fanyar ízét. Mennyeit lett!  :)

Egreses morzsasüti avagy crumble
Hozzávalók: (két egyszemélyes szufléformához)
A morzsához:
40 g zabpehelyliszt
2 evőkanál porított eritrit  (vagy cukor)
pici fahéj
20 g vaj! 

Gyümölcsös réteghez:
180 g egres
1 kiskanál keményítő
2 evőkanál eritrit (vagy cukor) 

Elkészítés:
A morzsa hozzávalóit egy tálba kimérjük, és kézzel összedolgozzuk. Nem kell összeállítani a tésztát, az a cél, hogy morzsás legyen az állaga.

A szufléformákat alaposan kivajazzuk. A tisztított és megmosott egrest összeforgatjuk a keményítővel és az eritrittel/cukorral, majd egyenletesen elosztjuk a két egyszemélyes szufléformában. A gyümölcsrétegre ráterítjük a morzsát.

A morzsasütiket 180°-ra előmelegített sütőbe toljuk, és addig sütjük, míg a morzsa meg nem pirul (kb. 15 perc).






2 megjegyzés:

  1. De helyes kis formák :-) Bár még nem ettem ilyen morzsasütit, de ahogy nézem és olvasom, finom lehet. Az egrest én is nagyon szeretem :-)

    VálaszTörlés
  2. A morzsasüti a legjobb! :) Ha szereted a gyümölcsös sütiket, mindenképp készítsd el! Málnával, áfonyával vagy ribizlivel is isteni lesz.

    VálaszTörlés