2020. április 23., csütörtök

Mangós túrókocka

Szeretem a trópusi gyümölcsöket, köztük a mangót is. Korábban még nem próbáltam sütibe. A járványidőszak előtt készítettem ezt a sütit, s a piskótára kerülő túrókrémbe mangókockákat tettem. Csodás süti született! :)


Mangós túrókocka
Hozzávalók:
A piskótához:
4 tojás
4 evőkanál eritrit
3 evőkanál mandulaliszt
1 evőkanál kakaópor

A túrós krémhez: 
500 g túró
400 g görög joghurt
édesítő ízlés szerint
20 g zselatin

1 érett mangó

Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztjuk. A tojások sárgáját az eritrittel habosra keverjük, a fehérjét pedig kemény habbá verjük. Az eritrites tojássárgába beleforgatjuk a tojáshabot, majd beleszitáljuk a kakaóport, hozzáadjuk a mandulalisztet és óvatosan mozdulatokkal elkeverjük.
A tepsit kivajazzuk, kilisztezzük, majd a kakaós piskótamasszát belesimítjuk. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

A túrót, a görög joghurttal és az édesítővel alaposan elkeverjük. A mangót meghámozzuk, a gyümölcshúst felkockázzuk, majd beletesszük a túrókrémbe. A kimért zselatint kevés vízben megduzzasztjuk, majd alacsony lángon meglangyosítjuk. A mangós-túrós részt összekeverjük a langyos zselatinnal. Ezután a túrós krémet a kihűlt piskótára elsimítjuk. A süteményt egy éjszakára hűtőbe tesszük dermedni, majd kockákra vágva tálaljuk.




7 megjegyzés:

  1. Tényleg csodás süti lehetett, ízre is, és látványnak is 😊

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta a mangó darabkákkal, eltudom képzelni milyen finom volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Okki! :) Nagggyon finom volt... kár, hogy már nincs belőle.

      Törlés
  3. Már a látványa meggyőzött a sütidnek! :-) No meg az is, hogy túrós, gyümölcsös, ami csakis finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett, és biztos finom. Én még soha sem használtam mangót.

    VálaszTörlés