2021. október 5., kedd

Szilvás-ricottás pite

A hűtőben volt két doboz ricotta, aminek közeledett a szavatossági ideje. Gondoltam készítek egy őszi hangulatú pitét, az gyorsan megvan. Az omlós pitetésztát isteni ricottakrémmel töltöttem meg, a tetejére pedig szilvát rakosgattam. Isteni desszert lett, csak ajánlani tudom. :) 



Szilvás-ricottás pite

Hozzávalók:

Az omlós tésztához:

70 g teljes kiőrlésű búzaliszt

30 g finomliszt

egy csipet só

30 g eritrit

50 g vaj

egy tojás sárgája


A krémhez:

500 g ricotta (Szarvasi)

1 tojás

édesítő ízlés szerint

1 csomag vaníliás pudingpor


A tetejére:

negyed kiló szilva


Elkészítés:

A kétféle lisztet egy nagy tálba tesszük, hozzáadjuk a sót és az eritritet. A felsoroltakat összekeverjük, majd hozzáadjuk a vajat és gyors mozdulatokkal elmorzsoljuk benne. Ezután a tojássárgáját is hozzáadjuk és omlós tésztát gyúrunk. A tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk. A piteformát kivajazunk, kilisztezünk, amibe a kinyújtott tésztát beleillesztjük. Előmelegített sütőben 10 percig elősütjük. 

A ricottát a tojással és az édesítővel habosra keverjük. A végén a ricottakrémhez hozzákeverjük a vaníliás pudingport. Ezt a krémet ráöntjük az elősütött pitetésztára. Az elegyengetett krém tetejére felezett szilvaszemeket tesszük és kissé belenyomkodjuk a gyümölcsöt. A süteményt előmelegített sütőbe toljuk és 20 perc alatt megsütjük. 


8 megjegyzés:

  1. Nagyon pofás, először azt hittem,hogy túrós csokigolyók vannak benne... :-D De gyümölccsel még jobb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :) A gyümölcs mindig feldobja a sütit.

      Törlés
  2. Először én is csokinak néztem a szilvát 😄. Nagyon finom lehetett, biztos gyorsan fogyott!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem a szilvás sütiket. Néhány éve kaptam rá, azóta szezonban mindig sütök néhányszor. Idén még csak egyszer jött össze. Nagyon jó kis receptet állítottál össze, még szilva is kapható, érdemes lenne nekiállni! De csak majd a következő hétvégén...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Én is nagyon szeretem a szilvás sütiket. :) Remélem nekiállsz ennek a finomságnak. :)

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki. Mi is szeretjük a szilvás sütiket. Még sosem vettem ricottát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A ricottára én is nemrég kaptam rá, remek alapanyag sütihez. Isteni krémeket lehet készíteni belőle. :)

      Törlés