2018. november 5., hétfő

Áfonyás túrókrém

A túró a legegészségesebb és legegyszerűbb alapanyag, ha édességet akarunk készíteni. Én gyakran készítek belőle túrókrémet valamilyen gyümölccsel, mert gyors, finom és alakbarát. Ez az áfonyás  finomság még nyáron készült. Igazából bármilyen gyümölccsel finom, korábban meggyel is készítettem már. Ilyenkor ősszel almával vagy birsalmával csinálom. Biztos mindenki készített már hasonló gyümölcsös túrókrémet, de úgy gondoltam, hogy fölteszem a blogra.


Áfonyás túrókrém
Hozzávalók:
A túrókrémhez:
250 g túró
150 g natúr joghurt
ízlés szerint édesítő vagy cukor (én eritritet használtam)
egy kevés vaníliás cukor

Az áfonyaszószhoz:
kb. 100 g áfonya
3 evőkanál eritrit
2 evőkanál víz

Díszítéshez:
néhány szem áfonya

Elkészítés:
Az áfonyát 2 evőkanál vízzel és a eritrittel feltesszük a tűzre főni. Amikor már forr és a gyümölcs puha, levesszük a tűzről és botmixerrel pürésítjük.

A túrót, a joghurtot, az eritritet és a vaníliás cukrot összekeverjük. A pohár aljára kanalazunk egy adag túrókrémet, annak tetejére áfonyaszószt teszünk, újra túrókrém következik, majd ismét áfonyaszósz, majd újból túrókrém. A tetejére néhány szem áfonyát halmozunk.






1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó hogy feltetted, mert finom lehet, könnyen elkészíthető, és még alakbarát is, és nagyon guszta is :-)

    VálaszTörlés