2018. szeptember 27., csütörtök

Fordított szilvás-mákos torta

Jó ideje nem jelentkeztem, aminek oka az, hogy nagyon kevés időm van mostanában. Most hétvégén viszont  sütöttem. Mákos sütire fájt a fogam, így egészséges hozzávalókból ezt a szilvás-mákos sütit készítettem. Nagyon finom lett! :)




Fordított szilvás-mákos torta
Hozzávalók:
200 g szilva
80 g darált mák
150 g zabphelyliszt
50 g teljes kiőrlésű búzaliszt
2 tojás
40 g olaj
100 g eritrit
2 dl tej
fél csomag sütőpor
egy kanál vaníliaaroma

Elkészítés:
A szilvát megmossuk, kimagozzuk és félbevágjuk. A tortaformába sütőpapírt teszünk, majd kirakjuk szilvaszeletekkel.

A tésztához összekeverjük külön a száraz és a nedves hozzávalókat. A lisztet, a zabpehelylisztet, a mákot, a sót és a sütőport összekeverjük. Az egész tojásokat az eritrittel habosra keverjük, majd hozzáöntjük először az olajat, majd a tejet és a vaníliaaromát. Ezután a tojásos részhez hozzákeverjük a mákos lisztkeveréket és az egészet egynemű tésztává dolgozzuk. Ezt követően a tésztát ráöntjük a tortaformába lévő szilvára. A süteményt előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütjük. (Végezzünk tűpróbát!)
Ha megsült a  süti a formában hagyjuk kihűlni, majd egy tálra borítjuk.

3 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! A mák és a szilva finom együtt :-) Én még nem sütöttem fordított tortát, pedig már régóta tervezem. Talán egyszer összejön... :-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés