2017. április 9., vasárnap

Túrós köleskocka meggyel

Egy hosszabb szünet után egy igazi egészséges süteménnyel érkeztem.  Az eredeti recept itt található, amit átalakítottam. Érdemes elkészíteni, mert egyszerű, finom és egészséges.  :)


Túrós köleskocka meggyel
Hozzávalók:
100 g köles
4 dl tej
4 tojás
250 g túró
5 evőkanál cukor (ízlés szerint növelhető)
egy csipet só
fél mokkáskanál sütőpor
1 citrom reszelt héja
250 g meggy

Elkészítés:
A kölest alaposan megmossuk, majd egy éjszakára annyi vízbe áztatjuk, hogy ellepje.  Másnap az vizet leszűrjük a kölesről. A tejhez hozzáadjuk a csipet sót és a cukrot, majd a kölest megfőzzük benne. A kihűlt kölest elkeverjük a citromhéjjal, a sütőporral, az áttört túróval és a tojások sárgájával. A tojások fehérjéből kemény habot verünk és óvatosan hozzáforgatjuk a köleses masszához. Az elkészült tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és a meggyet a tetejére halmozzuk.
180 fokra előmelegített sütőben 40-45 perc alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e.





6 megjegyzés:

  1. Ez tulajdonképpen olyasmi mint a rizskoch, vagyis köleskoch? :-D Nagyon jól néz ki, bírom ezt az egészséges vonalat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen olyan, csak túró is van a tésztájába. Próbálok egészségesen táplálkozni és ezt a süteményeknél is igyekszem megvalósítani.

      Törlés
  2. Nekem is a rizskoch jutott eszembe róla! :-) De bármi is, biztos finom! Terveztem is kipróbálni édesen a kölest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen olyan, mint a rizskoch, csak egészségesebb. Én már régóta barátságot kötöttem a kölessel, nagyon finom, főleg édességként. Próbáld ki!

      Törlés
  3. Ismét egy finom és egészséges süti! Én is szoktam - ha ritkán is - kölesből sütni, de így túróval gazdagítva biztos finomabb, szívesen megkóstolnám :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nagyon finom lett túróval, de anélkül is szeretem a köleskochot.

      Törlés