2015. június 27., szombat

Vizes piskóta meggyel



A meggyszezonban mi mást lehetne sütni, mint meggyes sütit. Gabriellánál megláttam a vizes piskóta receptjét, azt sütöttem meg meggyel. Régen én is készítettem vizes piskótát, csak elvesztettem a receptjét. Én hideg vízzel csináltam régen is és most is. A recept nagyon jó, a süti nagyon légiesre, könnyűre sikeredett, úgyhogy alkalmazni fogom más gyümölccsel is. :)



Vizes piskóta meggyel
Hozzávalók: (20x30 cm-es tepsihez)
4 tojás
15 dkg porcukor
20 dkg rétesliszt
fél csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja (kezeletlen)
8 evőkanál víz

20-30 dkg meggy
2 evőkanál liszt

Elkészítés:
A tojások sárgáját habosra keverjük a porcukorral. Hozzákeverjük a vaníliás cukrot, a citrom reszelt héját és hozzáadjuk apránként a vizet is.

A tojásfehérjét kemény habbá verjük. A lisztet összekeverjük a sütőporral, hozzákeverjük a tojássárgás masszához, majd hozzáadunk a felvert tojásfehérjéből egyik kicsit, hogy lazítsuk a masszát, végül hozzáforgatjuk óvatosan a többi tojáshabot is. 

A tésztát egy kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük. A megmosott, kimagozott, lecsöpögtetett meggyet megforgatjuk 2 evőkanál lisztben és rápotyogtatjuk a tésztára.

Előmelegített 170 fokos sütőben kb. 15-20 percig sütjük.
A tetejét vaníliás porcukorral meghintjük a szeletelve tálaljuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése