2018. november 11., vasárnap

Sült túrótorta chia maggal és aszalványokkal

Ismét túrós finomság. Ha valami egyszerűre vágyik az ember, szerintem a túrós süti a legjobb választás. A túró az egyik legjobb alapanyag sütikbe, könnyű vele dolgozni, elronthatatlan és biztos finom lesz.  Ezt a sült túrótortát egyszerű elkészíteni és alakbarát. Ezt a receptemet variáltam át egy kicsit. Kihagytam a cukrot, a búzadara helyett zabpehelylisztet tettem bele, chia maggal és aszalványokkal gazdagítottam. Isteni!


Sült túrótorta chia maggal és aszalványokkal
Hozzávalók: (18 cm-es formához)
50 dkg túró
4 házi tojás
4 evőkanál zabpehelyliszt
1 evőkanál chia mag
5 evőkanál eritrit (lehet több is)
1 kupica vaníliaaroma (vagy 1 csomag vaníliás cukor)
aprított aszalt sárgabarack
mazsola

Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk.  
A túrót beletesszük egy tálba, hozzáadjuk az eritritet, a vaníliaaromát, a tojássárgákat, s az egészet botmixerrel krémesítjük. Ezt követően beleszórjuk a zabpehelylisztet és hozzáforgatjuk a felvert tojáshabot. A legvégén a chia magot és az aszalványokat lazán belekeverjük.
A sütőt előmelegítjük . Egy 18 cm-es tortaformát kivajazunk, kilisztezünk majd belesimítjuk a túrós masszát.  A süteményt az előmelegített sütőbe tesszük és 40 perc alatt megsütjük. 




2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet az aszalványokkal,az aszalt sárgabarack a kedvencem :-)

    VálaszTörlés
  2. Izgalmasan hangzik, merész összeállítás! 🙂

    VálaszTörlés