2021. július 19., hétfő

Gesztenyés pite

Az utóbbi időben teljesen elmaradtam a blogról. Legalább 2 hónapja nem sütöttem semmit. Ezt a gesztenyés pitét is húsvét idején készítettem. Diétás, nincs benne cukor és a tésztája miatt sem kell bűntudatot éreznünk. :)




Gesztenyés pite

Hozzávalók:

A tésztához:

100 g teljes kiőrlésű búzaliszt

40 g szójaliszt

1 kiskanál útifűmaghéj

60 g vaj

1 tojás

csipet só

60 g eritrit

1 kiskanál sütőpor (anélkül is működik, én elfelejtettem beletenni)


A töltelékhez:

25 dkg natúr gesztenyemassza

2 tojás

1 evőkanál keményítő

0,5 dl tejszín

édesítőszer (vagy 10 dkg cukor)


Tetejére:

mandulahasáb


Elkészítés:

Egy nagy tálba tesszük a teljes kiőrlésű lisztet, a szójalisztet, a sót, az eritritet, a sütőport és az útifűmaghéjat. A felsoroltakat összekeverjük, majd hozzáadjuk a vajat és gyors mozdulatokkal elmorzsoljuk benne. Ezután a tojást is hozzáadjuk és linzertésztát gyúrunk. A tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk. A piteformát kivajazzuk, kilisztezzük és a kinyújtott tésztát beleillesztjük. A linzertésztát 10 perc alatt elősütjük. 

A töltelékhez a gesztenyemasszát a tejszínnel és az édesítőszerrel kikeverjük. A tojásokat kettéválasztjuk. A tojássárgájákat belekeverjük az édes gesztenyemasszába. A tojásfehérjékből kemény habot verünk. A tojáshabot beleforgatjuk a gesztenyemasszába, majd a keményítőt is belekeverjük. A gesztenyekrémet az elősütött pitetésztára öntjük. A pite tetejére mandulahasábot szórunk, majd visszatoljuk a sütőbe és addig sütjük, amíg megszilárdul a krém. 


13 megjegyzés:

  1. Örülök hogy újra itt vagy! Finom süti lehetett, kedvenceim a gesztenyés édességek, biztos ez is ízlene 😊.

    VálaszTörlés
  2. Én meg folyamatosan sütök, s most időm is van-volna bepótolni a sok elmaradást. Kedvem az kevésbé... A sütid nagyon finom lehet, a gesztenyés sütik mindig azok! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki. Bűntudat? Hm...

    VálaszTörlés
  4. Én hiányoltalak is! Bár aztán én is eltűntem kicsit... :-D, de fő, hogy újra itt vagyunk! A recept ismét szuper.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Már napok óta szemezgetek vele, de a meleg kissé megvisel, így nehezen szánom rá magam a sütésre. De most már hajrá! Szeretném megkérdezni, hogy hány cm-es sütő alkalmatosságra adtad meg a hozzávalókat?
    Köszönöm előre is a válaszodat.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon vártam válaszodat,de hiába. Köszönöm szépen már nincs rá szükségem. További szép hetet kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, de nem volt időm válaszolni. Egy 26 cm-es piteformába készült.

      Törlés