2021. március 27., szombat

Kávés mascarponekrém csokoládé ganache-sal

A könnyed finomságokat részesítem előnyben, ez a pohárdesszert is olyan. Két finom rétegből áll, ami brutálisan finom együtt. :)



Kávés mascarponekrém csokoládé ganache-sal

Hozzávalók: (2 kehelyhez)

6 db Korpovit keksz

Kávés mascarpone krém:

250 g mascarpone

2 dl habtejszín

édesítő ízlés szerint

1 tasak habfixáló

0,5 dl kávé (3 teáskanál instant kávé + forró víz)

Csokoládé ganache:

50 g étcsokoládé (cukormentes)

0,5 dl tejszín

Díszítés:

mandulapehely


Elkészítés:

A Korpovit kekszeket apró darabokra tördeljük, majd a kelyhek aljába szórjuk. A mascarponét ízlés szerint édesítjük. Hozzáadjuk a kávét, majd botmixer segítségével teljesen simára keverjük.  A hideg habtejszínt  habbá verjük, közben a habfixálót is hozzákeverjük. A tejszínhabot óvatosan hozzáforgatjuk a kávés mascarponéhoz. A krémet rákanalazzuk a kekszrétegre.

A tejszínt egy edénybe ötjük, majd hozzáadjuk a kockára tördelt étcsokoládét. Ha felolvadt a csoki a tejszínben, akkor elkeverjük az egészet, hogy fényes ganache krémet kapjunk. Amikor kissé lehűlt a csokoládé ganache, ráöntjük a kávés krémre. A pohárkrém tetejét mandulapehellyel díszítjük és behűtjük. 


4 megjegyzés:

  1. Kávé meg csoki együtt csak finom lehet... Én is szívesen kanalazgatnám! :-)

    VálaszTörlés
  2. Óh, ezt én is szívesen kanalaznám.... :-P

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta desszertet készítettél. Bár én nem szeretem a kávét, de aki igen, annak nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés