2017. május 2., kedd

Puha szezámmagos pogácsák

A húsvéti asztalra sósat is készítettem, pogácsát. Már régen kinéztem Vicuska oldalán, ezt a receptet. A receptúra különlegessége, hogy olaj is kerül a tésztába. A hozzávalók arányán nem csak az elkészítési módján változtattam egy kicsit. Én a margarint nem olvasztottam meg, hanem puha formában adtam a tésztához. Továbbá az elkészült tésztát nem tettem hűtőbe, hanem kelesztettem fél óráig. Ezenkívül sajt helyett szezámmaggal szórtam meg a pogácsák tetejét. A végeredményről csakis jót tudok mondani, írni.Tényleg isteni puha, foszlós pogácsák születtek, amelyek még két nappal később se lettek szárazak. Remek vendégváró falatok! :)


Puha szezámmagos pogácsák
Hozzávalók:
A tésztához:
500 g liszt
250 g margarin
1 dl étolaj
1 dl tej
4 dkg friss élesztő
2 teáskanál cukor
3 teáskanál só
1 tojás sárgája
150 g reszelt keménysajt

A tetejére:

1 tojás sárgája kenni
szezámmag

Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk a cukros, langyos tejben. A lisztet beleszitáljuk egy nagy tálba, hozzáadjuk a sót, a reszelt sajtot, a tojássárgáját, a puha margarint, az olajat, a felfuttatott élesztőt majd az egészet összegyúrjuk. A tésztát ½ óráig kelesztjük langyos helyen. A kelesztést követően a tésztát átgyúrjuk. Lisztezett felületen kinyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. A pogácsákat lekenjük tojássárgájával és megszórjuk szezámmaggal.  A sós falatkákat sütőpapírra tesszük és 175-180 °C fokon kb. 30-35 percig sütjük.



5 megjegyzés:

  1. Megnyitottam a receptet, mert felcsigázott a címe, erre magammal szembesültem :D Köszönöm a bizalmat a recepthez, a változtatásaiddal fogom megsütni legközelebb. imáduk amúgy ezt a pogit, nagyon gyakran sütöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a receptet, mert tényleg szuper. Ezentúl én is gyakran fogom sütni. Tervbe van véve, hogy tökmagolajjal is kipróbálom. :)

      Törlés
    2. Nagyon tetszik az ötleted, a tökmagolaj íze jól fog érvényesülni.

      Törlés
  2. Nagyon szépek, látszik rajtuk hogy omlósak, lágyak! Szinte érzem a számban az ízét :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Tényleg puhák és omlósak! :) Próbáld ki!

      Törlés