2016. február 22., hétfő

Tönkölyös sajtos rudak

A pénteken beszereztem egy kiló teljes kiőrlésű tönkölylisztet, abból készítettem ezeket a sajtos rudakat. Barnábbak,egészségesebbek és kevésbé hízlalók, mint a fehér liszttel készülő rudak. Tényleg finom lett, a hétvégén folyamatosan rájártam és rágcsáltam. :) A tönkölylisztet érdemes volt megvenni, kipróbálni, mert nagyon jól sikerültek, amiket sütöttem belőle.  Próbáljátok ki ezt a lisztet és készítsétek el bátran ezeket a finom rudacskákat. :)


Tönkölyös sajtos rudak
Hozzávalók
A tésztához:
30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg vaj
15 dkg reszelt sajt
1,5-2 evőkanál tejföl
2 teáskanál sütőpor
1,5 teáskanál só
1 evőkanál őrölt paprika

A tetejére:
1 tojás
10 dkg reszelt sajt (nálam edami volt)


Elkészítés:
A teljes kiőrlésű tönkölylisztet kimérjük egy nagy tálba, hozzáadjuk a sütőport, a sót, a piros paprikát és a vajjal összemorzsoljuk. Ezt követően hozzáadjuk a lereszelt sajtot és a tejfölt. Az egészet kézzel összedolgozzuk, majd cipót formálunk belőle és 45 percig hűtőben pihentetjük. A pihentetést követően lisztezett deszkán téglalap alakúra kinyújtjuk és csíkokra vágjuk. A rudakat tepsire sorakoztatjuk, megkenjük a tetejüket tojással, majd megszórjuk sajttal. Előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük. 


3 megjegyzés:

  1. Szépek lettek! Már sok jót hallottam a tönkölyről, de még nem próbáltam....

    VálaszTörlés
  2. Tökéletes recept 2022-ben is :-) Nagyon örülök, hogy rátaláltam, kipróbáltam, kedvenc lett! Szeretem azokat a sós süteményeket, amelyekben van őrölt füszerpaprika (jómagam füstöltet szoktam használni).

    VálaszTörlés