2015. november 19., csütörtök

Pizzás rúd

Már régóta várat magára ez a bejegyzés, most sort kerítek rá. Ennek a pizzás finomságnak a receptjét  még nyáron próbáltam ki, de azóta már többször megsütöttem az öcsém kérésére. Szerinte finomabb, mint a pizzás csiga, mert a tésztájába is vannak fűszerek. Tényleg isteni, tökéletes vendégváró, amivel kezdő háziasszonyok is bátran próbálkozhatnak, biztos sikerre számíthatnak vele! :)
 
Első sütés
Pizzás rúd
Hozzávalók:
A tésztához:  
30 dkg liszt
1 tojássárgája
1,5 dkg élesztő
0,5 dl tej
1 dl tejföl
5 dkg olvasztott vaj 
1 teáskanál cukor
fél evőkanál só
késhegynyi bors
1 kiskanál oregánó
1 kiskanál bazsalikom
1 kiskanál rozmaring

A tetejére:
pizzakrém
10-12 dkg reszelt sajt


Elkészítés:
A langyos tejben feloldjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, elkeverjük és megvárjuk míg felfut az élesztő. Egy nagy tálban a szitált liszthez hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a tejfölt, a tojássárgáját, a sót, a fűszereket, a vajat, majd az egészet jól összedolgozzuk, s jól kidagasszuk. 

Ezután a tésztát 30 percig langyos helyen pihentetjük. A megkelt tésztát átgyúrjuk, majd téglalapra nyújtjuk, 1,5-2 cm vastagra. Megkenjük pizzakrémmel, csíkokra vágjuk (én 8-10 cm-re), a tetejüket pedig sajttal megszórjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk őket, előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten 15-20 perc alatt megsütjük.

Második sütés




5 megjegyzés:

  1. Szuper recept, nálunk is nagy sikere lenne! :-)

    VálaszTörlés
  2. De szépek! A pizzafélék nálunk is nagy kedvencek, biztosan ez is ízlene. Ha pizzát sütök, én is szoktam fűszereket tenni a tésztájába. Általában zsályát és bazsalikomot, a töltelékre meg jön az oregánó és a kakukkfű :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! A pizzának a fűszer a lelke, szerintem. :)

      Törlés
  3. Különleges, nekem is tetszik az ötlet :)

    VálaszTörlés