2015. november 13., péntek

Gyömbéres-sütőtökös csokoládétorta

Egy újabb sütőtökös finomsággal érkeztem, melynek receptjét Juditka konyhájában találtam. Hát erről a sütiről azt kell mondanom, hogy fenomenális. Látványra egyszerű, de az íze az fenséges.  Ellenállhatatlanul csokis és a gyömbér is nagyon jó benne, csak fontos, hogy frissen reszelt fűszert használjunk. A sütiben nem érződik a sütőtök íze, de az állagának nagyon jót tesz, szaftossá teszi. Próbáljátok ki minél hamarabb, megéri! :)


Gyömbéres-sütőtökös csokoládétorta
Hozzávalók: (18 cm-es tortaformához) 
A tésztához:
1 tojás
7 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
7 dkg liszt
1 evőkanál kakaópor
5 dkg étcsokoládé
15 dkg sütőtökpüré
75 ml étolaj
1 teáskanál friss reszelt gyömbér
1 / 2 csomag sütőpor
1 / 2 teáskanál szódabikarbóna
csipet só


A csoki ganache-hoz:
10 dkg étcsokoládé
1,5 dl tejszín

Elkészítés:
A csokoládét gőz felett megolvasztjuk.  A tojást habosra keverjük a cukrokkal, hozzáadjuk a sütőtökpürét, a gyömbért, az olajat és a kihűlt olvasztott csokoládét. Az egészet simára keverjük.

A száraz hozzávalókat tehát a lisztet, a kakaóport, a sót, a szódabikarbónát és a sütőport összevegyítjük és hozzákeverjük a csokis masszához. A tortaformát kivajazzuk, kilisztezzük és belesimítjuk a masszát.  Előmelegített 180 fokon tűpróbáig sütjük. 

A ganachoz felforraljuk a tejszínt, beletördeljük a csokoládét és keverjük simára,  amíg el nem olvad  benne a csoki.  Ha megsült a tészta, hagyjuk kihűlni és rákenjük a közben kihűlt csokoládékrémet.
(Juditka apróra vágott kandírozott gyömbérrel díszítette, nálam ez elmaradt. )

6 megjegyzés:

  1. Valóban nagyon finom lehet! Szeretem a friss gyömbért sütikben. Kandírozott gyömbért is szoktam készíteni, az is nagyon finom, csak az a baja, hogy gyorsan elfogy :-) Ezen a tortához tényleg jól illene :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fantasztikus volt. Kandírozott gyömbérrel kellett volna díszíteni, csak nekem nem volt, pedig tényleg illene hozzá.

      Törlés
  2. Ma én is sütőtököset sütöttem, azaz a tegnap, de egész más. Nagyon tetszik a Te sütid, s nem csak azért, mert csokis! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam, ám! :) Nagyon szép lett! A színe csodás, az íze meg isteni lehet. :)

      Törlés
  3. Örülök, hogy elkészítetted. Guszta így díszítés nélkül is :)

    VálaszTörlés