2014. november 12., szerda

Csokoládés sajttorta



Ezelőtt még sohasem csináltam sajttortát, de már régóta tervbe volt véve. Végül az őszi szünetben eljött az ideje és elkészítettem életem első sajttortáját, amit nem bántam meg. Sőt! Senki nem bánta a családban, hogy megint valami finomat alkottam. Be kell vallanom nagy kedvencem lett ez a süti, lágy, selymes, krémes, nagyon finom. Biztos vagyok benne, hogy sokszor fogok még ilyen süteményt sütni. Ha még nem próbáltátok, csak ajánlani tudom, egyszerűen mennyei. (Bár kalóriabomba!)

Csokoládés sajttorta
Hozzávalók: (18 cm-es formához)
150 g keksz (én Győri édest használtam)
70 g olvasztott vaj
250 g mascarpone
1 dl tejföl
70 g cukor
1 tasak vaníliás cukor
1 lapos evőkanál keményítő
2 kisebb tojás
6-7 dkg étcsokoládé
Díszítéshez:
Csokoládéreszelék


Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük. A kekszet ledaráljuk, az olvasztott vajjal összedolgozzuk. A kekszmorzsát egy 18 cm-es tortaforma aljára nyomkodjuk, előmelegített sütőbe tesszük, és kb. 5-8 percen át sütjük.
Elkészítjük a krémet. A mascarponét kikeverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, a tejföllel és az egy kanál keményítővel.  A étcsokoládét gőzt fölött megolvasztjuk és a krémhez adjuk. A csokis, sajtkrémes masszát a kekszrétegre simítjuk és betesszük a sütőbe sülni. A torta akkor sült meg, ha a közepe már remegős. Ha kész akkor kapcsoljuk ki a sütőt, és nyitott ajtónál hagyjuk kihűlni a tortát. Miután már kellően kihűlt a torta, tegyük hűtőszekrénybe, és legalább 2-3 órán át hagyjuk hűlni, hogy jól megdermedjen. Díszítésként megszórjuk csokoládéreszelékkel.




2 megjegyzés:

  1. Tetszetős recept, imádok mindent, ami túrós! Kaphatok egy keveset belőle?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz recept és a fotók alapján nagyon finomnak is tűnik :))

    VálaszTörlés