2014. október 27., hétfő

Földimogyoróvajas-csokis keksz

Itt lenne hát az újabb kísérletem, ami nagyon finomra sikeredett. Úgy történt, hogy a hűtőben ott lapult egy üveg felbontott mogyoróvaj, s úgy véltem itt az ideje felhasználni. Gondolkodtam, hogy mi legyen a sorsa, aztán hirtelen beugrott: házi kekszet fogok készíteni.
Ahogy a kekszeket általában, ezt is egyszerű elkészíteni, végeredményként pedig egy nem túl kemény ropogtatni valót kapunk. A mogyoróvajon kívül más zsiradékot nem tettem a tésztába.
Ha lehet darabos földimogyoróvajat használjatok, finom lesz rájuk harapni a csokidarabkákkal együtt. :) Ebből a mennyiségből nekem kb. 25 db kekszecske lett. Gyorsan elfogyott, úgyhogy legközelebb dupla adaggal készül. :)



Földimogyoróvajas-csokis keksz
Hozzávalók:
11 dkg mogyoróvaj (darabos)
20 dkg liszt
1 vaníliás cukor
8 dkg cukor
1 tojás
1 teáskanál szódabikarbóna
1-2 evőkanál tejföl
durvára darabolt csoki (én csokicseppeket használtam)

Elkészítés:
A lisztet, a szódabikarbónát, a cukrot, a vaníliás cukrot, a mogyoróvajat, a tejfölt és a tojást robotgéppel összekeverjük. Utána hozzákeverjük a csokidarabokat. A tésztából diónyi gömböket formázunk, és a tenyerünkkel korongokká lapítjuk. A kekszeket kivajazott vagy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és előmelegített sütőben 12-15 perc alatt megsütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni.


3 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet ez a keksz, tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki, nem bánod meg! :)

    VálaszTörlés
  3. A mogyoróvaj nálunk is kekszbe végezte, és a végeredmény finom lett. A te kekszed is igen kívánatos, szívesen elfogadnék pár darabot. :)

    VálaszTörlés