2017. június 23., péntek

Meggyes-mákos zabgolyó

Egy könnyen elkészíthető sütés nélküli édességet hoztam mákkal és meggyel. Az ötlet innen jött, a  receptet kicsit átalakítottam, megreformáltam.  Én ezt még a meggyszezon előtt készítettem fagyasztott meggyből, szerintem friss meggyel még finomabb lesz. A meggy és a mák nagyon passzolnak egymáshoz, érdemes kipróbálni! :)


Meggyes-mákos zabgolyó
Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg darált zabpehely
5 dkg porcukor
10 dkg darált mák
2 darab alma reszelve

A töltelékhez:
15 dkg magozott meggy

Elkészítés:
A tésztához a darált zabpelyhet, a porcukrot, a reszelt almát, a mákot jól összedolgozzuk. Jól formázható masszát kell kapnunk, amit pihentetünk 15 percig, majd diónyi golyókat készítünk belőle.  A zabpelyhes golyókat meglapítjuk, egy meggyszemet helyezünk a közepükre, majd golyókat formálunk belőle. Tálalásig hűtőszekrénybe helyezzük.


11 megjegyzés:

  1. Finom lehet ilyen nagy melegben ez a hűs édesség :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meggy nélkül is meg lehet csinálni?

      Törlés
    2. Nem sok önálló gondolatod lehet, ha komolyan felteszel egy ilyen kérdést...😔

      Törlés
  2. Persze, meggy nélkül is elkészíthető. Biztos, hogy úgy is finom lesz. :)

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam isteni finom,köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett! Köszi, hogy írtál. :)

      Törlés
    2. Megcsináltam. Finom.

      Törlés
    3. Köszönöm, hogy megírtad. Örülök, hogy ízlik. :)

      Törlés
  4. Holnap meg csinálom,biztos nagyon finom,és ez kell most Nekem a gyomor betegségem miatt 🥰

    VálaszTörlés