2017. május 27., szombat

Meggyes-vaníliás kekszsütemény - diétás

Egy gyorsan elkészülő kekszes gyümölcsös finomságot hoztam, amihez nem kell bekapcsolni a sütőt. Az ötlet innen jött, én egy kicsit módosítottam a recepten, hogy diétásabb és egészségesebb legyen. Háztartási keksz helyett cukormentes korpovit kekszet használtam, a meggypudingot pedig nem pudingporból főztem, hanem útifűmaghéjjal készítettem. A végeredmény szuper lett! :) Nagyon megszerettem az útifűmaghéjat, szuperfoodnak számít, hiszen szénhidráttartalma alacsony, rosttartalma viszont magas. Ezenkívül az emésztőrendszert hatékonyan méregteleníti. Használjátok bátran, a kekszsütit pedig készítsétek el!:) Szerintem eperrel is isteni lesz! :)


Meggyes-vaníliás kekszsütemény
Az alaphoz:
32 db korpovit keksz

A vaníliás pudinghoz:
4 evőkanál cukor
1 tasak vaníliás pudingpor
3,5 dl tej

A meggyes pudinghoz:
20-25 dkg meggy
cukor (ízlés szerint)
0,5 dl víz
5 g útifűmaghéj

Elkészítés:

Egy tálcára lerakunk 16 darab korpovit kekszet. 
A meggyes pudinghoz a meggyet lábasba tesszük, hozzáadjuk a vizet és a cukrot majd gázon felforraljuk az egészet. Ezt követően botmixerrel pürésítjük, majd hozzáadjuk az útifűmaghéjat.  Megvárjuk míg az útifűmaghéj bezselésíti a gyümölcsöt. Az elkészült pudingot egyenletesen a kekszekre terítjük.
A vaníliás pudingport a cukorral és 1 dl tejjel kikeverjük, majd hozzáadjuk a többi tejet is. A pudingot szokásos módon megfőzzük, gázra tesszük és folyamatos kevergetés mellett besűrűsítjük.  Az elkészült pudingot egyenesen a a meggyes pudingra rétegezzük.
A tetejét befedjük egy réteg korpovit keksszel, majd kihűtjük, néhány órára hűtőszekrénybe tesszük. Később a süteményt a kekszek mentén felszeleteljük.


11 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a finomság! Én még soha nem használtam útifűmaghéjat. Pedig szeretek kipróbálni minden félét, aztán többnyire maradunk a hagyományos alapanyagoknál.

    VálaszTörlés
  2. Köszi. :) Az útifűmaghéj egy egészséges zselésítő, amivel nagyon jó vegán pudingokat lehet készíteni. Próbáld ki!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet hétvégén kiprobalom. Nagyon köszönöm. 🥰

    VálaszTörlés
  4. Szia! Ne haragudjál de ez a 50g útifűmaghéj rengeteg bele…nekem összeállt egy masszába ez az egész meggyes valami, pedig mindent a recept leírása szerint készítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ne haragudj, elírás történt, az 5 g lenne. Egy keményebb pudinghoz hasonló állagot kell kapni. Az útifűmaghéj zselésít, így a víz növelésével tudsz az állagán javítani.

      Törlés
    2. Rendben. Meghígítottuk, egyébként így is jó lett, köszi a receptet.😊

      Törlés
  5. Jó, hogy diétás, de akkor miért cukorral készül? 🤔

    VálaszTörlés