2020. április 5., vasárnap

Cukormentes banános minikuglóf

Már az idejét sem tudom mikor vettem meg a mini kuglóf formámat, most ebben a nehéz időszakban, végre eljött az ő ideje is. Ezzel az egyszerűen elkészíthető cukormentes finomsággal végre felavattam a formát.  Körülbelül 10 perc összeállítani a tésztát és már süthetjük is. Ebből a mennyiségből nekem 3 nagyobb minikuglófom lett. Kapós volt, csak egyről sikerült fotót készítenem. :) Nem túl édes, ugyanakkor egészségesebb, mint a cukros változat.


Cukormentes banános minikuglóf
Hozzávalók:
A kevert tésztához:
12 dkg liszt
1 közepes banán
fél csomag sütőpor
0,5 dl olaj
2 tojás
2 evőkanál eritrit

Díszítéshez:
porrá őrölt eritrit

Elkészítés:
Összekeverjük egy tálban a lisztet és a sütőport. A banánt botmixerrel pürésítjük.
Az egész tojásokat  az eritrittel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a banánpürét és az olajat. Ezt követően a nedves részhez hozzákeverjük a sütőporos lisztet. A tésztát kivajazott mini kuglóf formába elosztjuk és előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük. 
Ha kihűlt a sütemény porrá őrölt eritrittel megszórjuk.

8 megjegyzés:

  1. Biztos fincsi volt, a banános sütik nagyon finomak, legalább is én szeretem 😊
    Én is a múlt héten sütöttem mini kuglófokat, szintén 3 lett belőle, de az élesztős tészta volt. Nemsokára hozom majd....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! :) Kíváncsian várom az általad készített kuglófokat! :) Élesztős tésztából még nem csináltam, de tervbe van véve, hogy kipróbálom.

      Törlés
  2. Nagyon szépséges lett, jó, hogy bevetetted az új formáid. Kár, hogy ilyen okunk van most többet sütni, agyalni.... :-((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. A sütés gyógyír ebben a nehéz időszakban...

      Törlés
  3. Szép forma! No meg a süti is az. Nekem is van nem egy sütis kütyüm, amit sose használtam. Egyelőre nem is fogom, mert időm semmivel sem több, mint amúgy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Azt szokták mondani, ami késik nem múlik. Eljön majd az idő, amikor használod ezeket a szekrényben pihenő sütis kütyüket.

      Törlés
  4. Szép lett a süti, formája és belseje is. Banán kedvelő férjem nagyon díjazná.;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Okki! :) Készítsd el a férjednek, biztos ízleni fog neki. :)

      Törlés