2019. április 26., péntek

Kakaós kuglóf kávés mascarponekrémmel

Nemrég megosztottam Veletek ennek a márványos kuglófnak a receptjét, amely isteni finom és gyerekjáték elkészíteni. Nekünk annyira ízlett, hogy megsütöttem újra, most teljesen kakaósan nagyobb formában. A tészta mennyiségét dupláztam, majd a kisült és kihűlt kuglófot kettévágtam és kávés mascarponekrémmel töltöttem meg, a tetejét pedig csokimázzal vontam be. Csodás lett!! :)



Kakaós kuglóf kávés mascarponekrémmel
Hozzávalók:
A kakaós tésztához:
4 tojás
20 dkg cukor
1 dl tej
1 dl olaj
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
4 evőkanál kakaópor

A kávés mascarponekrémhez:
25 dkg mascarpone
5 evőkanál porcukor (ízlés szerint)
1 evőkanál instant kávé
2 evőkanál forró víz

A tetejére díszíteni:
80 dkg étcsokoládé
1 evőkanál olaj

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. A kakaót, a lisztet és a sütőport összekeverjük. Egy nagy tálban a tojássárgát a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tejet, az olajat és a kakaós-sütőporos lisztet. Ezután a tésztába óvatosan nagy mozdulatokkal beleforgatjuk a fehérjehabot. A kakaós  masszát beleöntjük a kivajazott, kilisztezett kuglófformába és előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt megsütjük. Tűpróba! Ha megsült, hagyjuk kihűlni, majd kiborítjuk egy tányérra.
A krémhez az instant kávét feloldjuk 2 evőkanál forró vízben. A mascarponét a porcukorral habosra verjük, majd hozzákeverjük a kávét.  A kihűlt kuglófot kettévágjuk. Az alsó kuglóflapra rákenjük  a finom kávés krémet, majd rátesszük a felső lapot. Az étcsokoládét gőz fölött felolvasztjuk, belekeverjük az olajat, majd a csokimázat a kuglóf tetejére öntjük. A töltött kuglófot kicsi időre hűtőbe tesszük dermedni, majd szeletelhetjük és fogyaszthatjuk.






4 megjegyzés: