2019. január 14., hétfő

Mandulás keksz (szénhidrátcsökkentett és cukormentes)

Mostanában igyekszem csökkenteni a szénhidrátbevitelt. Ennek keretében nemrég vettem egy kiló Diabestar csökkentett szénhidráttatalmú lisztet, amiből ezt a mandulás kekszet sütöttem. Teljesen diétás, cukrot nem tartalmaz, eritrittel édesítettem. Nem lett túl édes, de egészséges és finom nassolnivaló, ami tökéletes a reggeli kávéhoz vagy a délutáni teához.


Mandulás keksz (szénhidrátcsökkentett és cukormentes)
Hozzávalók:
30 dkg diabestar liszt (36%-al csökkentett szénhidráttartalmú)
10 dkg darált mandula
1 teáskanál sütőpor
20 dkg vaj
1 tojás
8 dkg eririt

Elkészítés:
A lisztet összekeverjük a darált mandulával, a sütőporral, az eritrittel majd elmorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a tojást és egynemű tésztává dolgozzuk. A tésztát 30 percig pihentetjük.
A pihentetés után a tésztát lisztezett felületen 1,5-2 mm vékonyra nyújtjuk és szív alakú formával kiszaggatjuk a kekszeket. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket, és előmelegített sütőben 180 fokon 10-12 perc alatt megsütjük.



2 megjegyzés:

  1. Finomak lehetnek, és persze egészségesek! Nagyon mutatósan fényképezted le :-)
    Amióta így felment a mandula ára, egyre ritkábban veszek, pedig szeretjük.... :-(

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Katalin! A mandula tényleg nem olcsó, de nagyon egészséges. Én is nagyon szeretem, délutáni nasiként gyakran fogyasztom önmagában vagy más magvakkal. :)

    VálaszTörlés