2018. március 22., csütörtök

Mákos-banános piskótakocka

Ismét egy nagyon egyszerű süti receptjét osztom meg Veletek, amely gyorsan elkészíthető. Én személy szerint nagyon szeretem a banános édességeket és a puha piskótát, így ez megtette a magáét. Nagyon finom! :) Fokozható még az ízélmény, ha a piskóta tetejét olvasztott csokival bevonjuk, nálam ez most elmaradt, mivel utazáshoz készült. :)

Mákos-banános piskótakocka
Hozzávalók:
8 dkg vaj
1 banán
1 dl tej
3 tojás
csipet só
2 evőkanál darált mák
18 dkg liszt
8 dkg cukor (én csökkentettem 5 dkg-ra)
fél csomag sütőpor

Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vajat és tovább verjük.  A banánt botmixerrel pürésítjük. A tojásos-vajas keverékhez hozzáadjuk a banánpürét, a sót, a tejet, majd jól elkeverjük. Egy másik tálban a lisztet, a cukrot, a sütőport, a mákot összekeverjük, majd beleforgatjuk a nedves-banános részbe és egynemű tésztává dolgozzuk. Legvégül óvatosan beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjét is. Az elkészült tésztát kizsírozott, kilisztezett tepsibe simítjuk és előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet! A banános édességeket én is nagyon szeretem, úgyhogy ezt is szívesen megkóstolnám most :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. :) Nagyon eteti magát,finom! :)

    VálaszTörlés