2018. február 28., szerda

Ribizlis diós kenyér

Találtam a fagyasztóba egy kevéske ribizlit, ami nagyszerű ízt adott ennek a diós kenyérnek. Ideális uzsonnasütemény, amely igazán könnyen elkészíthető. :)


Ribizlis diós kenyér
Hozzávalók: (20x10-es formához)
15 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
10 dkg porcukor (én csak 8 dkg-t tettem bele)
10 dkg darált dió
10 dkg vaj
3 tojás
1 citrom reszelt héja
8 dkg ribizli

Elkészítés:
Keverjük össze egy tálban a lisztet, a sütőport, a darált diót és a reszelt citromhéjat.  Az egész tojásokat a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vajat és azzal tovább habosítjuk. A sütőporos-diós lisztet beleöntjük a tojásos-vajas keverékbe és egynemű tésztává dolgozzuk. A tészta felét sütőpapírral bélelt 20x10-es püspökkenyérformába öntjük, majd rátesszük a ribizlit, ezt követően pedig befedjük a tészta másik felével.  A süteményt 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. (nagyjából 30-40 perc)




1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Finom lehet, a dió és a ribizli jó párosítás :-)
    Nekem is van még ribizli a fagyasztóban, szeretem, mert jó sütikbe is és poharas desszerteket is kitűnően lehet dekorálni vele, és persze finom pikáns ízt is ad :-)

    VálaszTörlés