2018. január 16., kedd

Sajtos rudak

Szilveszterre készültek ezek a sajtos rudak. Bármilyen alkalomra szuper, mert tényleg nagyon finom és alig lehet abbahagyni az evését. :)



Sajtos rudak
Hozzávalók:
A tésztához:
45 dkg liszt (25 dkg finomliszt és 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt)
20 dkg zsír
1 csapott evőkanál só
kb. 10 dkg tejföl

Tetejére:
1 tojás kenni
15 dkg reszelt sajt

Elkészítés:
A lisztet és a sót egy tálba tesszük, összekeverjük, majd a zsírral elmorzsoljuk. Hozzáadunk  annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta.  A tésztát folpackba csomagoljuk és egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Másnap lisztezett felületen 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk és rudakra vágjuk.  A rudak tetejét lekenjük tojással, majd megszórjuk reszelt sajttal.

Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük.


2 megjegyzés:

  1. De szeretem őket! Jobban, mint az édeset. Sokféle receptet kipróbáltam már. Van kedvenc is. De ilyet talán még nem sütöttem. Ez lesz a következő! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülnék, ha megsütnéd. Én is szeretem az ilyen sós rágcsákat. :)

    VálaszTörlés