2017. május 8., hétfő

Zabpelyhes kókuszgolyó almával - diétás

A klasszikus kókuszgolyót mindenki szereti, bár nem egy alakbarát édesség. Mostanában nem is csináltam, mert annyira megszerettem ezt az egészséges változatát, hogy inkább ezt készítem.  Ez a diétás kókuszgolyó nemcsak állagban, hanem ízben is versenyre kel a hagyományos változattal, miközben a kalóriája alacsonyabb. Nekem elsőre kedvencem lett, azóta már háromszor készítettem. Próbáljátok ki, nem túl időigényes és sütni sem kell. :)
Forrás: Noslaty 

Zabpelyhes kókuszgolyó almával - diétás
Hozzávalók:
100 g kókuszreszelék
2 közepes alma
100 g aprószemű zabpehely
fahéj ízlés szerint
3-4 evőkanál nyírfacukor
2 kiskanál cukrozatlan kakaópor

+ a hempergetéshez is 30 g kókuszreszelék

Elkészítés:
Az almákat meghámozzuk és reszelőn finomra reszeljük.
Egy nagy tálba kimérjük a zabpelyhet, a kókuszreszeléket, a kakaóport, a fahéjat és a nyírfacukrot. A hozzávalókat összekeverjük, hozzáadjuk az almát és összegyúrjuk az egészet. A tésztát fél órára hűtőbe tesszük.
A pihentetés után a masszából diónyi nagyságú golyókat formálunk és kókuszreszelékben meghempergetjük.



2 megjegyzés: