2016. december 31., szombat

Zabpelyhes sós magvas ropogós tallérok - Boldog új évet!

A 2016-os év utolsó bejegyzéseként egy sós magvas aprósütit hoztam, amely a szilveszteri mulatozáshoz kiváló rágcsálnivaló. Erre a sós zabpelyhes sütire itt leltem, gondoltam, kipróbálom. Megérte, mert nagyon finom, ropogós és egészséges tallérokat kaptam. Annyit változtattam rajta, hogy a sajtot kihagytam és nem gombócokat formáltam a tésztából, hanem kinyújtottam és kiszaggattam. Bár már valószínűleg mindenki megsütötte a mai estére a finomságokat,  egyszer készítsétek el ezt is, mert remek rágcsálnivaló. :) 
Minden kedves olvasómnak, látogatómnak és bloggertársamnak egészségben, eredményekben és sikerekben gazdag, békés, boldog új esztendőt kívánok!


Zabpelyhes sós magvas ropogós tallérok
Hozzávalók a tésztához:
25 dkg apró szemű zabpehely
25 dkg darált zabpehely
20 dkg margarin
1 tojás
késhegynyi szódabikarbóna
1 mokkáskanál só
3 evőkanál tejföl

A tetejére kenni:
1 tojás

A tetejére szórni:
tökmag, napraforgómag, szezámmag, lenmag

Elkészítés:
A hozzávalókat egy nagy tálban összekeverjük és tésztát gyúrunk belőle. A tésztát kinyújtjuk, és pogácsaszaggatóval korongokat szaggatunk, melyek tetejét tojással lekenjük és magokkal megszórjuk.  A tallérokat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk és előmelegített sütőben készre sütjük. 




4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták! Még egyszer BUÉK! :-)

    VálaszTörlés
  2. Kipróbálos, guszta tallerok. Szerintem ugyanolyan mag keveréket használtunk a szilveszteri sos sutihez. 😀 BUEK neked! Zs.

    VálaszTörlés
  3. De jól néznek ki ezek a sokmagvas zabtallérok! Boldog új évet kívánok Nektek is!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm! Mindenkinek boldog új évet! :)

    VálaszTörlés