2016. december 2., péntek

Gesztenyekrémes piskótatekercs

Nálunk nagyon kedvelt a piskótatekercs, amit hagyományosan baracklakvárral készítünk. De rengeteg variációban készülhet, én most kakaós változatot sütöttem és mascarponés tejszínes gesztenyekrémmel töltöttem. Hihetetlenül finom. Karácsonyra is ajánlom, mert nagyon látványos. :)



Gesztenyekrémes piskótatekercs
Hozzávalók:
A piskótához:
6 tojás
6 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
2 evőkanál kakaó

A gesztenyekrémhez:
25 dkg gesztenyepüré
250 g mascarpone
1,5 dl habtejszín
1 tasak habfixáló
10 dkg porcukor

Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, majd óvatosan hozzáforgatjuk a kemény habot. Ezután rászitáljuk a lisztet, a kakaóport majd laza mozdulatokkal belekeverjük. Egy gáztepsit sütőpapírral kibélelünk, majd a masszát egy spatulával egyenletesen rásimítjuk és előmelegített, 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütjük. (Tűpróba!)

Robotgép segítségével a mascarponét kikeverjük a porcukorral, majd hozzákeverjük a gesztenyepürét. A tejszínből a habfixálóval kemény habot verünk és hozzáforgatjuk a gesztenyés mascarponés masszához.

A piskótát a sütőből kivéve pár percig hűlni hagyjuk, majd konyharuhára borítjuk. Lehúzzuk róla a sütőpapírt, és feltekerjük (így hagyjuk kihűlni). 
Ha kihűlt kitekerjük, megkenjük a gesztenyés krém kétharmadával és feltekerjük. A maradék krémmel bevonjuk a tekercs oldalát. Akár azonnal is szeletelhető. 


3 megjegyzés:

  1. Igazi ünnepi süti, a gesztenyekrémmel nagyon finom lehetett! Én általában hagyományos sárgabarackos lekvárral szoktam készíteni, azt is ritkán, pedig nagyon szeretem :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen, tesóm még most is emlegeti, hogy milyen finom volt ez a gesztenyekémes tekercs. :) Apukám is mindig azt kéri, hogy sárgabarack lekvárosat készítsek, neki is az a kedvence. Én mindegyiket szeretem. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépre sikeredett a piskótatekercsed! El is tudom képzelni az ünnepi asztalon, épp így, kakaósan és gesztenyekrémmel. Csakhogy egy-két sikertelen próbálkozás után elment a kedvem a tekergetéstől. Talán újra kéne próbálkoznom, hátha ügyesedtem az évek alatt! :-)

    VálaszTörlés