2016. november 6., vasárnap

Tökmag ropogós

Még régebben vettem egy doboz tökmaglisztet, amiből korábban pogácsát sütöttem, de nem lett olyan jó. Azóta nem is próbálkoztam ezzel a liszttel. Nemrég viszont a Miele oldalán megláttam ezt a receptet és azonnal késztetést éreztem arra, hogy kipróbáljam. Nem bántam meg. Egy kicsit bizarr a színe, de az íze finom és tényleg ropogós. A recept összetevőin nem változtattam. Nálam a rudacskák tetejéről a parmezán lemaradt, de így csupaszan is ízlettek.  :)

Tökmag ropogós
Hozzávalók:
200 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
50 g tökmagliszt
150 g tökmag durvára vágva
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál só
50 g napraforgómag és szezámmag durvára vágva
130 ml víz
50 ml tökmagolaj
0.5 teáskanál szódabikarbóna


Elkészítés:
A lisztbe beletesszük a sót, a sütőport, a szódabikarbónát, a tökmaglisztet és a tökmagolajat. A tökmagot, a szezámmagot és a napraforgómagot durvára vágjuk és hozzáadjuk a többi hozzávalóhoz. A vizet hozzáöntjük a lisztes-magvas keverékhez és tésztát gyúrunk belőle. A tésztát két sütőpapír között fél cm vékonyra nyújtjuk és 2*5 cm-es csíkokra daraboljuk. Sütőpapírral bélelt tepsire pakoljuk a rudakat és 170 C-fokon 30 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése