2016. november 19., szombat

Sütőtökös sajttorta - isteni finom

Már korábban írtam, hogy nagyon szeretem a sajttortát, mert ellenállhatatlanul finom. A sajttorta azért kis kiváló édesség, mert sokféle ízben készíthető. A sajttortát most sütőtökkel ízesítettem, mert imádom ezt az narancssárga őszi csemegét. A neten több receptet is megnéztem, de egyik se tetszett, így megalkottam a saját verziómat. Azt kell mondanom, hogy ez a legfinomabb sajttorta, amit eddig ettem, csináltam. Egyszerűen tökélesen lett! Csodásan krémes, könnyű, fűszeres, nem túl édes és gyönyörűen lehet szeletelni. Tesóm szerint is mennyei lett, azt kérte, hogy minél hamarabb süssem meg újból. Tuti, hogy jövő héten ismét elkészítem ezt a cheesecake-et. Ha valaki isteni finom sajttortát akar sütni, ezt a receptet válassza. :)


Sütőtökös sajttorta
Hozzávalók:
Az alaphoz:
200 g kakaós keksz
100 g olvasztott vaj

A krémhez:
200 g pürésített sütőtök
250 g mascarpone
400 g görög joghurt (én egy doboz Pilost használtam)
90 g cukor (ízlés szerint lehet több is)
2 evőkanál étkezési keményítő
2 tojás
2 teáskanál fahéj
0,5 teáskanál őrölt szegfűszeg
0,5 teáskanál gyömbér


Elkészítés:
A csokis kekszet ledaráljuk vagy egy nyújtófával összetörjük. A vajat megolvasztjuk, hozzáadjuk a kekszet majd kézzel összegyúrjuk. Egy 22 cm-es tortaforma alját kivajazzunk majd belenyomkodjuk a kekszet.

A pürésített sütőtököt a mascarponéval simára keverjük. Hozzáadjuk a görög joghurtot, a cukrot, a keményítőt, a tojást és a fűszereket majd a robotgép legkisebb fokozatán összekeverjük őket. Az így kapott sütőtökös krémet ráöntjük a kekszes alapra.

A tortát előmelegített sütőben 1 óra alatt megsütjük. Ha kivettük a sütőből, hagyjuk teljesen kihűlni, majd egy éjszakára a hűtőbe tesszük. Másnap szeletelhetjük.




2 megjegyzés: