2016. szeptember 12., hétfő

Hárommagos keksz

Egy héttel ezelőtt esős idő volt, így a délelőttöt sütéssel töltöttem. Valami sósat szerettem volna készíteni, amit egész héten rágcsálhatok uzsira. A nosaltyn nézelődve bukkantam erre a receptre.  Az arányokon nem változtattam, csak kihagytam belőle a csípős paprikakrémet, mert nem szeretem, köménymagot meg fekete szezámmagot sem tettem bele, mert ezek nem voltak itthon. A háromféle magtól szuper lett, egész héten ezt eszegettem délutánonként. :)


Hárommagos keksz
Hozzávalók: (a bögre 2 dl-es)
A tésztához:
1 bögre zabpehely
2 bögre teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 kiskanál só
1 kiskanál szódabikarbóna
1 evőkanál szezámmag
1 evőkanál napraforgómag
1 evőkanál lenmag
125 ml olívaolaj
1 tojás
2 dl joghurt


Elkészítés:
A száraz hozzávalókat összekeverjük: a zabpelyhet, a teljes kiőrlésű lisztet, a sót, a szódabikarbónát, a szezámmagot, a napraforgómagot és a lenmagot.

A tojást és az olajat összekeverjük, majd a száraz keverékhez vegyítjük. Jól összegyúrjuk, majd hozzádolgozzuk a joghurtot is és formálható masszává gyúrjuk és fél órát pihentetjük.

A tésztából kis golyókat formázunk, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket és egy sütipecséttel vagy pohár aljával kilapítjuk őket.

A kekszeket előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.


3 megjegyzés:

  1. Finom ehet, bár én tettem volna bele erőset, mert nagyon szeretem mindenhez :-)

    VálaszTörlés
  2. Finom volt, ha szereted a csípőset próbáld ki az eredeti receptet. :)

    VálaszTörlés
  3. Nálam biztos nem tartana ki egy hétig! :-) Odavagyok a sós rágcsákért. Ez is nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés