2016. augusztus 12., péntek

Vaníliás lekváros omlós kifli

Végre ismét itt vagyok!  :) Az elmúlt időben keveset sütöttem, azok is olyan sütik voltak, amelyek receptjei már szerepelnek a blogon. Két esküvőre is hivatalos voltam, mindkét alkalomra isteni linzert sütöttem, meg lekváros piskótatekercset. Ezeken kívül az unokatesóék esküvőjén a sütirepertoárt ezekkel a lekváros kiflikkel gazdagítottam. Hihetetlenül omlós, isteni finom és nagyon egyszerű elkészíteni. :)

Vaníliás lekváros omlós kifli
Hozzávalók:
A tésztához:
60 dkg liszt
40 dkg margarin/vaj
1 csomag sütőpor
4 evőkanál ecet

Tölteni:
20-30 dkg sütésálló lekvár

Szóráshoz:
vaníliás porcukor


Elkészítés:
A lisztben elkeverjük a sütőport, a felkockázott margarint elmorzsoljuk benne. Majd hozzáadjuk az ecetet és összedolgozzuk a tésztát. Egykét órán át hideg helyen pihentetjük. 

Másnap vékonyra kinyújtjuk a tésztát, 5 cm-es átmérőjű kiszúróval köröket szaggatunk,  lekvárt teszünk a közepükbe, és gondosan félbehajtjuk őket, a széleiket finoman összenyomkodjuk és kifliket formázunk. 

A kifliket sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük. 

Még melegen porcukorba megforgatjuk a kifliket. 
 

1 megjegyzés: