2016. január 3., vasárnap

Kedvencem: Zserbó

Az utóbbi időkben nem jelentkeztem új bejegyzéssel és nem néztem be a kedvenc gasztroblogokra sem. Nem szándékozom abbahagyni a blogírást, csak az utóbbi hónapokban sok változás történt az életemben, így kevesebb idő jutott sütésre, blogírásra. Az életem egy szakasza lezárult, nemrég új dolgok kezdődtek.   Erős hit van bennem, tudom, hogy Isten szeret és törődik velem, így nem nyugtalankodok a jövő miatt. 


"Minden gondotokat Őreá vessétek, mert Őnéki gondja van reátok!" (I. Pét. 5,7.)

Ne aggódjunk, tekintsünk pozitívan a 2016-os esztendőre!

Mindenkinek egészségben, sikerekben gazdag, békés, boldog új évet kívánok!

Decemberben alig sütöttem, karácsonyra is csak az utolsó pillanatban december 23-án készítettem néhány finomságot. Nem tudom miért, de eddig még nem került fel a kedvenc süteményem a blogra, úgyhogy az idei év első blogbejegyzésében a diós lekváros töltelékkel csábító zserbót hoztam.  Odavagyok a zserbóért, nálunk évek óta a karácsony elmaradhatatlan sütije, de bárhol bármikor tolom le az egyik szelet után a másikat. Karácsonykor is nagy önuralomra van szükség, hogy ne egyem meg az egész tepsi süteményt. Nem ragozom tovább, imádom a zserbót! :) Szerintem rajtam kívül sokan vannak így ezzel a páratlan sütivel. :) 


Zserbó
Hozzávalók: (20x30 cm-es tepsihez)
A tésztához:
1 dl tej
1 kávéskanál porcukor
20 g élesztő 
200 g vaj/margarin
50 g porcukor
1 darab tojás
pici só
350 g liszt

A töltelékhez:
200 g sárgabaracklekvár
350 g  darált dió
150 g porcukor

A tetejére:
150 g étcsokoládé


Elkészítés:
A meglangyosított tejet elkeverjük  a porcukorral, majd felfuttatjuk benne az élesztőt. 
A lisztet és a porcukrot egy tálba öntjük, összekeverjük és alaposan elmorzsoljuk benne a vajat. Hozzáadjuk a tojást, a langyos tejben egy evőkanál cukorral felfuttatott élesztőt és a csipet sót. A tésztát jól kidolgozzuk és 3 részre osztjuk. Lisztezett nyújtódeszkán 3 vékony lapot nyújtunk belőlük. Az első lapot beletesszük az előzőleg kizsírozott, kilisztezett tepsibe. A darált diót összekeverjük a porcukorral. A tésztát először vékonyan megkenjük a baracklekvárral, majd egyenletesen megszórjuk a cukros dió felével. Ugyanígy töltjük meg a következő lapot is, végül a harmadik lapot a tetejére tesszük. Villával több helyen is megszurkáljuk a tésztát. Lassú tűzön sütjük, 175 fokon körülbelül 35-40 percig. 
Amikor kivettük a sütőből, megvárjuk, amíg langyosra hűl, csak akkor vonjuk be a csokoládéval.
A tortabevonót gőz felett felolvasztjuk és a sütemény tetejére öntjük-simítjuk.



11 megjegyzés:

  1. Boldog új évet és mihamarabbi gondmentes mosolygós napokat kívánok! :-)
    A finom házi zserbónak nincsen párja!!!! A cukrászati meg sem közelíti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csipike! :) Neked is nagyon boldog új évet kívánok! :) A házi zserbó összehasonlíthatatlan a boltival.

      Törlés
  2. Nálunk is nagy kedvenc a zserbó. Finomat sütöttél, guszta szeleteket vágtál belőle :-)
    Én sütőporos tésztából szoktam csinálni, már több évtizedes, bevált recept nálunk. Gondolom mindenki így van a saját receptjével :-)

    Ha nagyon van időd, próbáld ki egyszer így is:
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2011/10/zserbo.html

    Szívből kívánom, hogy alakuljon az életed úgy, ahogy Te szeretnéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm. :) Mindenkinek meg van a maga bevált zserbóreceptje, nekem ez. Sütőporral még sohasem csináltam, nagyon tetszik a tiéd is, egyszer kipróbálom.

      Törlés
  3. Remélem jó irányba kanyarodott az életed! A zserbót én is imádom, a héten készülök sütni. BUÉK! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jó irányba. :) Jó zsebósütést kívánok! Neked is boldog új évet! :)

      Törlés
  4. Kedves Vanillin!
    Rég jártam már nálad,most kicsit visszaolvastalak.
    Biztos vagyok benne, hogy a magánéleti problémád minden szempontból megoldódik, bármi történt is, hiszen "az Istent szeretőknek minden a javukra válik". Talán közhelynek hangzik Pál apostolnak ez a mondása, de örökérvényű.
    A gyömbéres csokitortád pedig, vagy a mákosguba tortád, már a "gyógyulást" mutatja.
    Istentől megáldott boldog, sikeres 2016-os évet kívánok szeretettel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Marisz!
      Nagyon köszönöm, hogy velem tartasz. Köszönöm a kedves szavaidat is, jól esnek. Sok szeretettel kívánok én is békés, boldog új évet! :)

      Törlés
  5. Boldog új évet kívánok Neked!
    Tetszik az optimizmusod, és bármi történt is, csakis jó irányú fordulatot vehetnek a dolgok. Hajrá! :-)
    Nagyon jól néz ki a zserbód, szívesen elfogyasztanék néhány általad megkímélt szeletkét! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi. Úgy érzem jó irányba haladok! Sok szeretettel kívánok Neked és az egész családodnak egészségben gazdag, békés, boldog új évet! :)

      Törlés
  6. Ebben sokan egyetértünk- a legfinomabb, leghódítóbb diós sütemény a zserbó! Erőt, kitartást és derűt kívánok a továbblépéshez!!! Nagyon boldog, szerencsés új évet kívánok szeretettel!!! :)

    VálaszTörlés