2015. augusztus 10., hétfő

Váncza-féle házi sörperec

Holnap rokonokhoz készülünk látogatóba, s úgy gondoltam valami házi készítésű finomsággal kedveskedek nekik. A nagy meleg és a hosszú utazás miatt valami sós harapnivalót terveztem. Körülbelül egy hete vásároltam egy rugós perec kiszúró formát, gondoltam itt az alkalom, hogy kipróbáljam. Keresgéltem a neten és rábukkantam Mónika oldalán egy Váncza-féle sós perecre, amit ma el is készítettem. Nagyon finom lett, eteti magát, a nagy részét gyorsan bele is tettem egy dobozba, nehogy megegyük mielőtt útra kelnénk.


Váncza-féle házi sörperec
Hozzávalók:
30 dkg liszt
8 dkg zsír
1 csomag sütőpor
1 tojás sárgája
1 kávéskanál só
2-3 kanál tej (nekem 5-6 kanál kellett)

A tetejére:
1 nagyobb tojás
szezámmag (lehet sajt, egész köménymag vagy akár lenmag is)


Elkészítés:
A szárazanyagokat, a lisztet, a sütőport, a sót összekeverjük, a zsírral elmorzsoljuk, majd belegyúrjuk a tojássárgáját és a tejet. 
Kb. 3 mm vastagra nyújtjuk, pereckiszúróval szaggatjuk. A pereceket bekenjünk tojássárgájával, megszórjuk szezámmaggal és sütőpapírral bélelt tepsiben világosbarnára sütjük kb. 15 perc alatt.



7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták, biztos ízlik majd a rokonoknak :-)
    Nekem is van ilyen perec formájú szaggatóm, már sokat használtam. Sós és édes sütikhez egyaránt.Én ilyen sós perecet készítettem vele: http://katalin-konyha.blogspot.hu/2013/01/sajtos-perec.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nagyon ízlett nekik. :)
      Tervbe vettem, hogy majd édes sütit is csinálok a perec kiszúró formával.
      Megnéztem a sajtos pereceidet, nagyon helyesek, biztos finomak is. :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Belinkeltem a bejegyzésed a Váncza facebookos oldalára
      https://www.facebook.com/pages/A-mi-s%C3%BCtem%C3%A9nyes-k%C3%B6nyv%C3%BCnk-ma/382502855151206
      Köszönöm hogy ezt a receptet választottad.

      Törlés
    2. Köszönöm, kedves Tőled. :)

      Törlés
  3. Én is szívesen rágcsálnám! :-) Nekem is van ilyen formám, egyszer használtam, aztán mellőzött lett szegény...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajánlom a formát, nagyon helyes pereceket lehet készíteni vele.

      Törlés