2015. június 20., szombat

Epres-vaníliaszelet bodzazselével

Eper, eper! Nálunk az eperről szólt az elmúlt néhány hét. Sokat fogyasztottunk ebből az isteni gyümölcsből, néhányszor sütibe is került, amit a blogra is feltettem. Most ismét epres süteményt hoztam, friss gyümölccsel szerintem az utolsót. Múlt hétvégén még tudtam venni epret, vasárnap pedig elkészítettem belőle ezt a vaníliaszeletet. Ma már nem láttam epret a piacon, sajnos vége van a szezonjának.  De nem kell búsulni, helyette itt van a málna, azzal is elkészíthető ez a finomság. Megjegyzem, hogy az eper és a bodza nagyon jól harmonizál, ha esetleg tudtok még epret szerezni feltétlenül próbáljátok ki. A bodzazselét én házi bodzaszörpből készítettem. Idén háromszor is csináltam bodzaszörpöt, még télire is tettem el. A bodzaszörpöt és az epret is imádom, ezt a két finomságot ötvöztem a vaníliával, az eredmény pedig csodás lett. :)



Epres-vaníliaszelet bodzazselével
A piskótához:
4 tojás
15 dkg cukor
15 dkg liszt
fél csomag sütőpor
3 evőkanál olaj
4 evőkanál tej
2 evőkanál kakaópor

A vaníliakrémhez:
1 tasak vaníliás pudingpor
4 dl tej
6 evőkanál cukor (ízlés szerint)
1 kis doboz 20 %-os tejföl

A bodzazseléhez:
2,5 dl hígított bodzalé (vízzel hígított bodzaszörp)
fél kiló eper
1 csomag színtelen tortazselé


Elkészítés:
A piskótához a tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját a cukorral habosra keverjük. A fehérjét kemény habbá verjük.  Egy külön tálba összekeverjük a kakaót, a sütőport és a lisztet.  A cukros sárgájához hozzáöntjük az olajat,a tejet majd fakanállal hozzákeverjük a kakaós-sütőporos lisztet. A masszába beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét. 

Sütőpapírral kibélelt tepsiben, előmelegített sütőben 170 fokon kb. 10-12 percig sütjük, majd hagyjuk kihűlni. A vaníliakrémhez a pudingot a tejjel és a cukorral a szokásos módon elkészítjük, sűrűre főzzük, majd hozzáadjuk a tejfölt. A kihűlt piskótára rákenjük a krémet, sűrűn  kirakjuk eperrel. A tetejére bodzazselét készítünk  a zacskóján lévő leírás szerint. Pár órára hűtőbe helyezzük. 

3 megjegyzés: