2015. május 17., vasárnap

Svéd gyömbéres keksz - Szamácsmustra 10. fordulójára

Hogy mennyire svéd ezt a keksz, azt nem tudom, de az biztos, hogy ez a recept az Stahl Judittól van. Vannak akik kedvelik és vannak akik nem. Én az előbbiekhez tartozom, a tévében a műsorát ha van időm akkor megnézem, a nevével fémjelzett újságot mindig átlapozom, hátha találok valami jó receptet. Amit idáig készítettem tőle, az mind jól sikerült. Ezt a kekszreceptet már régen kinéztem, csak mindig halogattam a kipróbálását. Mivel a szakácsmustra nevű játékban épp Stahl Judit a kiválasztott szakács, ezért tegnap elkészítettem. A recept a Gyors édességek című könyvéből van, és tényleg pikk-pakk összeállítható a tésztája, sütés közben pedig mennyei illatok terjengenek a konyhában. A tetejükről én lehagytam a cukrot, mert nem szeretem ha ropog a fogam alatt. Nekem nagyon ízlettek ezek a karácsonyi hangulatú kekszek, bár az öcsém azt mondta, hogy lehetne gyömbéresebb is. Ettől függetlenül egyik keksz után ropogtatta a következőt, így gyorsan elfogyott. Ebből a mennyiségből körülbelül  30 db keksz lett, legközelebb dupla adagot készítek. :) Van egy videó is róla, amit itt találtok.

Svéd gyömbéres keksz

Hozzávalók:
A fűszerkeverékhez:
2 púpos kiskanál gyömbér
1 kiskanál őrölt fahéj
1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
1 késhegynyi őrölt fehérbors


A tésztához:
20 dkg finomliszt
fél  kiskanál szódabikarbóna
1 nagy csipet sütőpor
10 dkg puha vaj
10 dkg cukor
5 evőkanál méz


A kenéshez:
tojásfehérje


Elkészítés:
Előmelegítjük a sütőt 190 C fokra, és sütőpapírt terítünk 2 db. 30x40 cm-es tepsibe. A fűszerkeverékhez egy kis tálkában összevegyítjük a hozzávalókat, és a kezünk ügyébe tesszük.

A tésztához a lisztet egy nagy tálba szitáljuk, és hozzákavarjuk a szódabikarbónát, a sütőport, a fűszereket és két kávéskanál híján az egész cukrot. A maradék cukor a kekszek tetejére kerül majd. (Én mindet hozzátettem, nem szórtam meg a tetejét). Ezután beledaraboljuk a puha margarint, és kézzel összemorzsoljuk. Amikor ez megvan, hozzákanalazzuk a mézet, és tempós, határozott mozdulatokkal összegyúrjuk a tésztát.

A kész masszát megfelezzük, és mindkét részből kb. 2 cm átmérőjű gombócokat formázunk. Az első adagot egymástól 4-4 cm-re elrendezzük az egyik tepsiben, a másodikat ugyanígy a másikban, majd egy pohár aljával 1 cm vastag korongokká lapítunk minden golyóbist.

Villával enyhén felverjük a tojásfehérjét, vékonyan megkenjük, vele a korongokat, és arányosan rájuk hintjük a félretett cukrot. (Én ezt kihagytam.) Ezután 8-12 perc alatt megsütjük őket.  






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése