2015. április 15., szerda

Kókuszos tallérok citromkrémmel

Húsvétra aprósütit is készítettem, linzer jellegű kókuszos korongokat, melyeket citromkrémmel (lemond curddal) ragasztottam össze. Ez az angol citromkrém bármilyen sütihez finom,  a kókusszal pedig szuperül harmonizál, úgyhogy érdemes elkészíteni. :)


Kókuszos tallérok citromkrémmel
Hozzávalók:
A tésztához:
25 dkg liszt
5 dkg kókuszreszelék
1 tojássárgája
1 csomag vaníliás cukor
20 dkg vaj
10 dkg cukor

A citromkrémhez:
4 tojás
25 dkg cukor
120 ml citromlé (4 db citrom leve)
2 evőkanál főzni való vaníliás pudingpor
1 citrom reszelt héja
10 dkg vaj
 


Elkészítés:
A lisztet a porcukorral, a sütőporral, a kókuszreszelékkel és a vaníliás cukorral összekeverjük. Belemorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a tojássárgáját és összegyúrjuk. Egy fél órát pihentetjük.

A tésztát kinyújtjuk és korongokat szaggattunk belőle, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk őket. Előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütjük.

A citromkrémhez a tojást, a cukrot, a citromlevet, a pudingport és a reszelt citromhéjat vízgőz felett folyamatos kevergetés mellett addig főzzük, amíg szépen besűrűsödik. Utána rögtön még melegen hozzákeverjük a vajat és hűvös helyre tesszük hűlni. Végezetül a krémmel összeragasztjuk a korongokat.



4 megjegyzés:

  1. Citrom és kókusz valóban nagyon finom együtt. Nekem egy szenzációs pöfeteg receptem van ebben az ízkombinációban, az is remek. :-)

    VálaszTörlés
  2. Kétségem sincs afelől, hogy az a pöfeteg isteni. Egyszer kipróbálom majd. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán igazán különlegesen hangzik! Még nem próbáltam a citromot kókusszal párosítani, de biztosan finom lehet! Kipróbálós recept! :)

    VálaszTörlés
  4. Kókuszos karikát szoktam sütni, amit ribizli lekvárral ragasztok össze. Finom tallérok, a pikáns citromkrém már önmagában is remek.

    VálaszTörlés